لیگ NBA برای لیکرز به علت مصدومیت دمارکوس کازینز یک استثنا قائل شده است

تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز پس از سال‌ها انتظار بالاخره یک ترکیب قدرتمند در اختیار دارد. در صدر نام‌های درخشان ترکیب لیکرز می‌توان به لبران جیمز و آنتونی دیویس اشاره کرد. در این بین دمارکوس کازینز مصدوم شد.

مصدومیت دمارکوس کازینز

آینده برای طلایی‌پوشان لس آنجلس کاملا درخشان به‌نظر می‌رسد. لیکرز علاوه بر بازیکنان خوبی که در تابستان جذب کرد، اکنون قادر است هر بازیکنی که در این فصل قراردادش بای-اوت شود را جذب کند. لس آنجلس لیکرز یکی دیگر از خریدهای پرسروصدای خود یعنی دمارکوس کازینز را به‌علت مصدومیت پارگی رباط صلیبی از دست داده است اما اکنون خبری رسیده است که شاید از تلخی این مصدومیت بوگی بکاهد؛ لیگ برای لیکرز یک استثنا قائل شده و این تیم می‌تواند پول بیشتری به بازیکنانی که قراردادشان بای-اوت شده پیشنهاد دهد. شمس کارانیا، خبرنگار فعال حوزه بسکتبال در این رابطه گفته است:

بر اساس گزارش منابع نزدیک به خبرگزاری اتلتیک، مقامات لیگ NBA برای تیم لس آنجلس لیکرز استثناء بازیکن غیرفعال به ارزش ۱.۷۵ میلیون دلار را قائل شده‌اند. این تصمیم پس از مصدومیت رباط صلیبی دمارکوس کازینز که فصل را برای این بازیکن به پایان رساند، اتخاذ شد. این استثناء در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد.

دمارکوس کازینز

این استثناء در حال حاضر ارزش چندانی ندارد. ارزش این مبلغ کمتر از حداقل دستمزد یک بازیکن که تجربه بیش از چهار سال بازی در NBA را دارد برای یک فصل کامل بسیار کمتر است. موضوع این است که حداقل دستمزد و استثنائات میان‌رده در طول فاصل کاهش خواهند یافت اما این استثناء لیکرز نه! پس در تاریخ یکم مارس ۲۰۲۰، تیمی که یک جای خالی حداقلی داشته باشد می‌تواند به یک بازیکن فری ایجنت پیشنهادی بین ۲۳۳ تا ۶۶۶ هزار دلار ارائه دهد (به میزان تجربه بازیکن بستگی دارد). اما لیکرز با استفاده از این استثناء می‌تواند ۱.۷۵ میلیون دلار به همان بازیکن پیشنهاد بدهد!

دمارکوس کازینز که قراردادی یک ساله با لیکرز امضا کرده بود اکنون با اتهام خشونت خانگی نیز مواجه شده است. اما اگر دمارکوس کازینز بتواند زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به ترکیب تیم بازگردد، قادر خواهد بود برای تیم به میدان برود، فارغ از آنکه لیکرز از استثناء خود استفاده کرده باشد یا نه.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *