• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • دامیان لیارد ، تک ستاره پورتلند مقابل واریرز؛ رکوردشکنی با کسب ۶۱ امتیاز

دامیان لیارد ، تک ستاره پورتلند مقابل واریرز؛ رکوردشکنی با کسب ۶۱ امتیاز

دامیان لیارد با کسب ۶۱ امتیاز بیشترین امتیاز دوران بازیگری خود را کسب کرد و پورتلند بلیزرز موفق شد با پیروزی در وقت‌های اضافه گلدن استیت واریرز را با نتیجه ۱۲۹ بر ۱۲۴ از پیش رو بردارد. ضمناً او با ۱۱ پرتاب موفق ۳ امتیازی بهترین آمار تیم خود را کسب کرد.

درخشش دامیان لیارد برابر گلدن استیت

دامیان لیارد پس از پایان بازی اظهار داشت:

فکر می‌کنم اگر کسی بخواهد رکورد من را بشکند بهتر است که آن فرد خود من باشم.

بهترین رکورد این گارد ستاره ۶۰ امتیاز بود که در ابتدای این فصل مقابل بروکلین نتس بدست آورد که برای باشگاه نیز یک رکورد محسوب می‌شد. ۶۱ امتیاز او در این بازی بهترین رکورد این فصل بسکتبال NBA محسوب می‌شود. دامیان لیارد به اولین بازیکن در بسکتبال NBA تبدیل شد که در یک بازی بالای ۶۰ امتیاز کسب کرد و بالای ۱۰ پرتاب موفق سه امتیازی داشت و ششمین بازیکن تاریخ بسکتبال NBA است که بیش از ۲ بار ۶۰ امتیازی شده است. وی همچنین ۱۰ ریباند نیز داشت تا دهمین دبل دبل فصل خود را بدست آورد و تمامی ۱۶ پرتاب آزاد خود را به درون سبد فرستاد. حسن وایستاید ۱۷ امتیاز و ۲۱ ریباند برای پورتلند بلیزرز بدست آورد تا این تیم نوار دو شکست متوالی خود را پاره کند. لیارد پس از پایان بازی اظهار داشت:

من از این آمار هیجان‌زده‌ و خوشحالم اما آرزو داشتم در هر سه بازی قبلی برنده باشیم.

پورتلند بلیزرز در کوارتر سوم با ۱۲ امتیاز عقب افتاد اما در کوارتر چهارم به بازی برگشت. لی‌اوپ دامیان لیارد و پنالتی پورتلند در ۲:۲۶ مانده به پایان وقت‌های عادی بازی این تیم را ۱۱۰ بر ۱۰۹ جلو انداخت، اما دانک اریک پاسکال، بازیکن فصل اولی واریرز یک دقیقه بعد باز هم گلدن استیت را پیش انداخت. الک برکس دو پنالتی را به درون سبد فرستاد تا اختلاف گلدن استیت واریرز با حریف را بیشتر کند اما پرتاب سه امتیاز دامیان لیارد در ۱۴.۹ ثانیه مانده به پایان وقت‌های عادی بازی نتیجه را به تساوی کشاند و بازی به وقت اضافه رفت. دانک ویلی کالی اشتین واریرز را در وقت‌های اضافه ۱۲۱ بر ۱۱۵ پیش انداخت. انفرنی سیمونز یک پرتاب سه امتیازی داشت تا پورتلند خود را به حریف نزدیک کند و پس از آن پرتاب سه امتیازی دامیان لیارد در کمتر از یک دقیقه مانده به پایان بازی بار دیگر نتیجه را به تساوی کشاند.

دامیان لیارد

لی‌اوپ گری ترنت جی آر در ۳۴.۶ ثانیه مانده به پایان بازی برتری را به خانه پورتلند آورد. پرتاب سه امتیازی برکس دوباره گلدن استیت واریرز را پیش انداخت اما دامیان لیارد و حسن وایتساید هر کدام دو پرتاب آزاد موفق انجام دادند تا پورتلند پیش بیفتد. هنگامیکه دامیان لیارد با پرتاب آزاد موفق خود به لحاظ امتیازی رکورد زد جمعیت حاضر در سالن ایستاده به تشویق او پرداخت. لیارد گفت وقتی پشت خط پنالتی می‌ایستاد می‌دانست ۵۹ امتیازی بوده است. تری استاتس، سرمربی پورتلند بلیزرز گفت دامیان لیارد بار تیم خود را به دوش کشید و در زمین، میان تماشاگران، تایم اوت‌ها و نیمه اول نقش تأثیرگذاری داشت. استاتس گفت:

زبان در وصف او قاصر است. او یک بازیکن شگفت‌انگیز است.

برکس با ۳۳ امتیاز بیشترین امتیاز فصل خود را بدست آورد و اریک پاسکال ۲۲ امتیاز و ۱۳ ریباند بدست آورد. استیو کر، سرمربی گلدن استیت واریرز درباره دامیان لیارد اظهار داشت:

او بازیکن بزرگی است. او یک آل‌استار است که در طول دوران حرفه‌ای خود میلیون‌ها پرتاب حساس و فوق‌العاده داشته است. پس این عملکرد نمی‌توانست ما را متعجب سازد. شما فقط می‌توانید به او احترام بگذارید.

هر دو تیم درگیر مصدومیت بازیکنان خود هستند. گلدن استیت واریرز (۱۰ پیروزی و ۳۵ شکست) این فصل از نبود مصدومان خود ضربات مهلکی خورد و فقط ۸ بازیکن را در دسترس دارد. دریموند گرین آماده بازی است اما استیو کر قبل از بازی گفت که گرین حال خوبی ندارد و نمی‌تواند در این دیدار حاضر باشد. گلن رابینسون به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا هنوز هم نمی‌تواند بازی کند اما استیو کر ابراز امیدواری کرد کوین لونی در این هفته برای بازی آماده شود. واریرز برای دومین بازی متوالی با ترکیب اصلی دی آنجلو راسل، دامیان لی، ویلی کالی اشتین اریک پاسکال وارد زمین شد. پورتلند فقط ۹ بازیکن در دسترس دارد و برای دومین بازی متوالی سی جی مک کالوم را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. سیمونز در پست او در این دیدار بازی کرد. همچنین پورتلند بلیزرز کنت بیزمور و آنتونی تالیور را نیز در اختیار نداشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *