جی‌ جی ردیک: نمی‌دانم چرا نسل من، پال، گریفین در کلیپرز به قهرمانی نرسید

جی جی ردیک از بابت اینکه با نسل طلایی لس آنجلس کلیپرز نتوانستند به قهرمانی NBA برسند ناراحت است.

مصاحبه جی جی ردیک

به احتمال فراوان کتاب‌ها و مستندهای زیادی مثل مستند «۳۰ for ۳۰» درباره اینکه تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز در دوران موسوم به «Lob City» بودن خود به چه دستاوردهایی که می‌توانست برسد اما در انجام این کار ناکام ماند، منتشر و ساخته خواهد شد. آن‌طور که به ‌نظر می‌رسد، انگار هنوز هم افرادی وجود دارند که بابت سرانجام دوران دی‌آندره جردن، بلیک گریفین و کریس پال در کلیپرز را حسرت می‌خورند. یکی از آن ها جی جی ردیک است. گارد تیم نیواورلینز پلیکانز، جی‌ جی ردیک که اخیرا در جدیدترین شماره از پادکست زک لو به ‌نام «The Lowe Post»  حضور پیدا کرده بود درباره اینکه آن تیم لس آنجلس کلیپرز با حضور کریس پال، بلیک گریفین و دی‌آندره جردن تا چه اندازه خوب بود صحبت کرده است. جی جی ردیک اعتقاد دارد بسیار عجیب است که آن تیم کلیپرز هرگز موفق نشد به قهرمانی NBA برسد. جی جی ردیک در این پادکست گفت:

همه ما آن زمان با خود می‌گفتیم که: مرد ما واقعا گند زدیم. ما فرصت‌هایی برای برنده شدن و قهرمانی داشتیم و در این بین تَرک‌‌ها و شکستگی‌هایی بود که آن‌ها را به نحوی که باید، ترمیم و برطرف نکردیم. من به گذشته نگاه می‌کنم و با خودم می‌گویم چطور آن تیم موفق نشد حتی یک قهرمانی کسب کند؟ ما آن زمان از نظر روحی‌ روانی برای یکدیگر مشکلاتی ایجاد کرده بودیم.

شواهد مشکلات درون‌تیمی کلیپرز در آن دوران به‌خوبی جمع‌آوری شده است. از جنگ ‌و جدل همیشگی بین کریس پال و دی‌آندره جردن گرفته که در نهایت نزدیک بود موجب شود تا جردن در فری ایجنسی با دالاس ماوریکس قرارداد امضا کند تا ماجرای بلیک گریفین که با مشت به یکی از مسئولان تدارکات تیم ضربه زده بود و در نهایت دست خود را بر اثر همین ضربه شکست. آن نسل از کلیپرز، کم‌ و بیش بنا به دلایل حاشیه‌ای همیشه در صدر اخبار قرار داشت و در عین حال که تماشا کردن این تیم لذت‌بخش بود، آن‌ها هرگز نتوانستند به فینال کنفرانس غرب راه یابند.

جی جی ردیک

جی جی ردیک در این پادکست گفت که با بیشتر هم‌تیمی‌های سابق خود از آن دوران کلیپرز صحبت کرده است و آن‌ها هم بر سر این موضوع با ردیک موافق بودند که با توجه به آن حجم از استعداد که در تیم وجود داشت، کاش می‌توانستند در برخورد با مسائل و حواشی پیش آمده روش دیگری داشته باشند. جی جی ردیک در پادکست «The Lowe Post» گفت:

من زمان زیادی به این موضوع فکر کرده‌ام که هم از نظر انفرادی و هم از نظر کمک به تیم چه کارهایی را می‌توانستم با روش متفاوتی انجام بدهم. من با داک ریورز (مربی وقت کلیپرز) زمانی که سال گذشته در برابر آن‌ها قرار گرفتیم گفتگویی داشتم و توانستیم برخی از سوءتفاهم‌ها را برطرف کنیم. در ماه مارس در یک پادکست با کریس پال (CP) صحبت کردم، من و او برای تقریبا یک ساعت‌ونیم با هم حرف زدیم. دی‌آندره جردن (DJ) با من صحبت کرد. من با جمال کرافورد هم صحبت کرده‌ام و می‌دانم که مت بارنز هم چند بار در بین عموم چنین حرف‌هایی را زده است.

لس آنجلس کلیپرز که در تابستان جاری با کوای لنارد و پال جرج قرارداد امضا کرد، اکنون فاصله زیادی از دوران Lob City گرفته است و به کل از آن جو خارج شده است. سران تیم قصد دارند عصر جدیدی در تاریخ تیم دوم شهر لس آنجلس رقم بزنند. با تمام این اوصاف، نمی‌توان منکر آن شد که روزهایی که کریس پال به جردن و گریفین پاس می‌داد، شاهد یکی از هیجان‌انگیزترین دوران این فرنچایز بودیم. لاب سیتی توانست وضعیت کلیپرز را تغییر دهد و آن‌ها را از یک تیم ته جدولی و بازنده، حداقل به یک تیم که روی کاغذ مدعی قهرمانی است تغییر دهد. هرچند که اکنون در آستانه ورود به فصل ۲۰-۲۰۱۹۰ هستیم، به ‌نظر کلیپرز مدعی تمام‌عیار کسب قهرمانی باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *