بسکتبال NBA؛ قرارداد جیلن براون با بوستون سلتیکس تمدید خواهد شد؟

با اعلام برنامه فصل عادی ۲۰-۲۰۱۹ لیگ NBA در اوایل هفته، هیجان پیش فصل فروکش کرده است و ددلاین نقل و انتقالاتی نزدیک شده که این زمان برای بوستون سلتیکس بسیار مهم است. جیلن براون که بوستون او را در سومین پیک درفت سال ۲۰۱۶ انتخاب کرد به آخرین فصل حضورش در این تیم رسیده و سلتیکس باید قرارداد او را تمدید کند.

آیا قرارداد جیلن براون با بوستون سلتیکس تمدید می‌شود؟

بابی مارکس، خبرنگار ESPN در توئیتی نوشت:

ددلاین نقل و انتقالاتی برای جیلن براون و دیگر بازیکنان نزدیک به تمدید قرارداد، ساعت ۶ بعدازظهر ۲۱ اکتبر (۲۹ مهرماه ۹۸) خواهد بود. ۱۷ بازیکن از جمله پاسکال سیاکم، برندون اینگرام، جیلن براون، کریس لورت، دومانتاس سابونیس، دجونته مورای و بادی هیلد هنوز قراردادهای خود را تمدید نکرده‌اند.

اگر براون و بوستون سلتیکس قبل از تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) به توافق نرسند تا زمان پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ قادر نخواهند بود هیچ موردی را نهایی کنند. جیلن براون اگر قراردادی تا شروع فصل نقل و انتقالات آزاد منعقد نکد، می‌تواند تابستان آینده وارد بازار نقل و انتقالات محدودشده شود. اما بوستون برای استفاده از حالت RFA باید پیشنهاد قابل قبولی به وی ارائه کند. جیلن براون در ماه جولای به نشریه بوستون اسپورتس گفت که وی درباره تمدید قراردادش هیچ پیشنهادی از سلتیکس دریافت نکرده است. شاید هر دو طرف تمایل دارند که تا آن زمان روی عقد قرارداد کمی بیشتر فکر کنند.

بوستون سلتیکس جیلن براون

برای براون، چهارمین فصل حضورش اگر درخشان باشد می‌تواند پتانسیل مالی قرارداد جدیدش را بهبود ببخشد. اگرچه براون در فصل ۱۹-۲۰۱۸ رفته رفته بهتر و بعد از دیدار آل استار، به یکی از بازیکنان خوب بوستون در مرحله پلی آف NBA بدل گشت اما وی در فصل ۱۹-۲۰۱۸ باقدرت ظاهر نشد. این فوروارد ۲۲ ساله میانگین ۱۳ امتیاز و ۴.۲ ریباند را به نام خود ثبت کرد و ۴۶.۵ درصد پرتاب‌هایش تبدیل به امتیاز شد. براون شمه‌ای از ستاره بودن را در طول دوران حرفه‌ای‌اش به نمایش گذاشت اما قادر نبوده است که در سطح یک فوق‌ستاره ظاهر شود.

از دیدگاه بوستون سلتیکس نیز این زمان آن‌ها را در موقعیتی قرار می‌دهد که قبل از تصمیم‌گیری در مورد میزان مبلغ پیشنهادی به براون، یک سال دیگر آمارها و مشاهدات خود را نسبت به این بازیکن جمع‌آوری کنند. تنها دو تن از بازیکنانی که در سطح درفت براون بودند قرارداد خود را تمدید کرده‌اند؛ بن سیمونز، گارد تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز (پیک شماره ۱) و جمال مورای، گارد دنور ناگتس (پیک شماره ۷).

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *