• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • درخشش و رکورشکنی جیسون تاتوم در شب پیروزی سلتیکس مقابل پورتلند بلیزرز

درخشش و رکورشکنی جیسون تاتوم در شب پیروزی سلتیکس مقابل پورتلند بلیزرز

جیسون تاتوم در تقابل با پورتلند تریل بلیزرز تمرین پرتاب سه امتیازی کرد.

درخشش جیسون تاتوم برابر پورتلند

تاتوم ۳۶ امتیاز بدست آورد و با ۸ پرتاب سه امتیازی موفق رکورد دوران حرفه‌ای خود را جابجا کرد و سه‌شنبه شب بوستون سلتیکس توانست با نتیجه ۱۱۸ بر ۱۰۶ مقابل پورتلند تریل بلیزرز به برتری برسد. تاتوم در پایان این دیدار اظهار داشت:

این پرتابی است که تمرین زیادی روی آن داشتم. وقتی آن بازیکنان با قدهای بلند به سمت شما می‌آیند کار سخت‌تر می‌شود. گاهی اوقات به درون سبد می‌رود و بعضی اوقات نیز آن‌ها بلاکش می‌کنند.

جیلن براؤن ۲۴ امتیاز برای بوستون سلتیکس کسب کرد. بوستون با این پیروزی در رتبه سوم کنفرانس شرق و پشت سر میلواکی باکس صدرجدولی و تورنتو رپترز قرار گرفت. تاتوم به تنهایی ۲۶ امتیاز در نیمه دوم بدست آورد تا سلتیکس در کوارتر چهارم با ۱۹ امتیاز از حریف خود پیش بیفتد. بلیزرز بدون دامیان لیارد، بازیکن آل‌استار خود بازی می‌کرد. تمام امتیازات جیسون تاتوم از اقدام منطقه‌ای بدست آمد و او حتی یک بار هم بر روی خط پرتاب نرفت. این سومین بار در چهارمین بازی اخیر است که تاتوم بیش از ۳۵ امتیاز کسب می‌کند و دهمین دیدار این فصل است که در آن ۳۰ امتیازی می‌شود. برد استیونس، سرمربی بوستون سلتیکس درباره تاتوم اظهار داشت:

وقتی بازیکنان بسیار خوب می‌بینند که پرتاب‌هایشان یکی پس از دیگری به درون سبد می‌رود، پرتاب‌کردن برای آن‌ها آسان‌تر می‌شود. مشخصاً تاتوم ریتم بازی خوبی دارد.

براؤن بازی هم‌تیمی خود را برجسته‌تر کرد و گفت:

در حال حاضر او ماورایی بازی می‌کند. تاتوم بهترین دوران تاریخ حرفه‌ای خود را می‌گذراند.

جیسون تاتوم

سی جی مک کالوم ۲۸ امتیاز و ۱۰ پاس گل برای تریل بلیزرز بدست آورد. حسن وایتساید ۱۸ امتیاز و ۱۹ ریباند کسب کرد. مک کالوم در پایان بازی اظهار داشت:

مجبوریم نسبت به بازی که امشب در مقابل سلتیکس ارائه دادیم بهتر بازی کنیم. تیمی مثل سلتیکس دوست دارد که پیروز باشد و این تفاوت ما و آن‌ها بود. آن‌ها بازی بهتری نسبت به ما ارائه دادند. تیم حریف پرتاب‌های موفق و بلاک کردن‌های خوبی دارد و از توپ لو دادن‌های ما استفاده کرد و آن‌ها شبیه یک تیم راه یافته به پلی‌آف هستند.

پورتلند که فصل گذشته به دیدار فینال کنفرانس غرب راه یافت با ممفیس گریزلیز بر سر کسب رتبه هشتمی رقابت می‌کند. پورتلند برای سومین بازی متوالی دامیان لیارد را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. مصدومیتی که اجازه نداد او در دیدار آل‌استار نیز حاضر باشد. لیارد گفت انتظار دارد ۵ بازی را از دست بدهد. مک کالوم به جای لیارد در پست گارد رأس بازی کرد. در ۲ بازی اول بدون لیارد، مک کالوم مجموعاً ۶۸ امتیاز، ۲۲ پالس گل و ۱۵ ریباند بدست آورد. بوستون سلتیکس (۴۰ پیروزی و ۱۷ شکست) برای سومین دیدار متوالی بدون کمبا واکر، گارد خود وارد میدان شد. واکر که میانگین ۲۱.۸ امتیاز و ۵ پاس گل را از خود به جای گذاشته از زمان دیدار آل‌استار به دلیل مصدومیت زانو در میادین حاضر نشده است.

پورتلند تریل بلیزرز (۲۶ پیروزی و ۳۳ شکست) با پیروزی ۱۰۷ بر ۱۰۴ روز یکشنبه مقابل دترویت پیستونز پای به این بازی می‌گذاشت و در آن بازی توانسته بود سه شکست متوالی خود را به دست فراموشی بسپارد. بوستون سلتیکس نیز پس از باخت ۱۱۴ بر ۱۱۲ یکشنبه شب مقابل لس آنجلس لیکرز پای به این میدان گذاشته بود. بلیزرز در ابتدا ۱۷ بر ۱۲ پیش افتاد اما سلتیکس خیلی زود کنترل بازی را در دست گرفت و با پرتاب‌های سه امتیازی جیوسن تاتوم اختلاف خود را بیشتر کرد. پس از ۳ پرتاب سه امتیازی مارکوس اسمارت، بوستون سلتیکس توانست پس از نیمه اول با نتیجه ۲۸ بر ۲۴ از حریف پیش بیفتد. بوستون سلتیکس تا ۱۱ امتیاز اختلاف از حریف خود پیش افتاد اما پورتلند فاصله را به ۳ امتیاز کاهش داد و حساب کار ۴۷ بر ۴۴ شد. جیلن براؤن با یک پرتاب سه امتیازی پاسخ پورتلند را داد و جیسون تاتوم نیز با دانک خود فاصله را بیشتر کرد.

سلتیکس در نیمه اول با برتری ۵۶ بر ۴۸ وارد رختکن شد و براؤن در این برهه زمانی توانست ۱۵ امتیاز کسب کند. پرتاب سه امتیازی بلند تاتوم بوستون سلتیکس را در کوارتر پایانی با نتیجه ۹۸ بر ۷۹ پیش انداخت. او یک پرتاب سه امتیازی دیگر نیز انجام داد تا در ۳ دقیقه مانده به پایان بازی بوستون ۱۱۱ بر ۹۴ از حریف خود پیش بیفتد و همین موجب شد تا هواداران حاضر در مودا سنتر به سمت درب‌های خروج بروند. بعد از این بازی، جسون تاتوم پیراهن خود را با کارملو آنتونی، مهاجم بلیزرز تعویض کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *