• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • آرژانتین یا اسپانیا؛ کدام‌یک قهرمان جام جهانی بسکتبال چین خواهد شد؟

آرژانتین یا اسپانیا؛ کدام‌یک قهرمان جام جهانی بسکتبال چین خواهد شد؟

  • توسط مینا
  • 15/09/2019
  • خبر
  • 0

پرونده جام جهانی بسکتبال چین ساعاتی دیگر با دیدار فینال میان اسپانیا و آرژانتین بسته خواهد شد. اسپانیا پس از ۱۳ سال به فینال بازگشته و آرژانتین نیز برای حضور دوباره در فینال ۱۷ سال انتظار کشیده است.

نگاهی به تیم های فینالیست جام جهانی بسکتبال چین

نگاهی به تیم‌ها:

اسپانیا: از قدیم می‌گویند که حمله کن تا در بازی برنده باشی، اما یک بار دیگر باید گفت با دفاع کردن هم می‌توان عنوان قهرمانی را بدست آورد. میانگین امتیازی که اسپانیا در هر بازی به حریفان خود داد ۶۹.۲ امتیاز است و در این میانگین ۸۸ امتیاز دریافتی استرالیا نیز که در ۵۰ دقیقه صورت گرفت گنجانده شده است. سرجیو اسکاریولو و دستیارانش در این جام جهانی به لحاظ دفاعی عملکرد خارق‌العاده‌ای را به جا گذاشتند. فقط برای قیاس باید بگوییم وقتی اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ ژاپن شد به طور میانگین در هر بازی به حریفان خود ۶۶.۵ امتیاز داد.

جام جهانی بسکتبال چین
آرژانتین: هم اسپانیا و هم آرژانتین با رکوردهای فوق‌العاده‌ای به فینال رقابت‌ها رسیده‌اند و آرژانتین در مقابل کره جنوبی، نیجریه، روسیه، ونزوئلا، لهستان، صربستان و فرانسه این رکوردها را بدست آورده است. لوئیز اسکولا کلیدی‌ترین بخش داستان این تیم است که با ۳۹ سال سن کاپیتان آرژانتینی‌هاست اما از دیدن نمایش بی‌نظیر فاکاندو کامپازو و نیکولاس لاپروویتولا نیز غافل نشوید. تقسیم توپی که آرژانتین دارد عنصر کلیدی آن‌ها برای پیروزی مقابل اسپانیا خواهد بود.

تقابل حساس بازی: فاکاندو کامپازو در مقابل ریکی رابیو

کامپازو موتور محرک خط حمله تیم آرژانتین در جام جهانی بسکتبال چین است که در ۲۸.۹ دقیقه حضور در هر بازی موفق شده ۱۳.۶ امتیاز و ۷.۷ اسیست کسب کند و مطمئناً مقابل اسپانیا گاردهای جدیدتری را پیش روی خود خواهد دید. اگر او موفق به موقعیت‌سازی شود، آرژانتین اوقات خوشی در فینال خواهد داشت. در نقطه مقابل، ریکی رابیو مغز متفکر اسپانیا در جام جهانی بسکتبال چین است؛ او در ۲۶.۸ دقیقه حضور خود در هر بازی و کسب میانگین ۱۵.۹ امتیاز و ۶.۴ ریباند ثابت کرده که در نقطه اوج بسکتبال خود قرار دارد. او ۴.۱ امتیاز از پرتاب سه امتیازی در هر بازی بدست آورده است.

مورد ناشناخته بازی:

هشت بازیکن کنونی آرژانتین در لیگ ACB اسپانیا بازی می‌کنند و می‌توانید لوئیز اسکولا را نیز به این جمع بیفزایید که ۹ سال در لیگ اسپانیا مشغول بازی بود. این بدان معنی است که بازیکنان تیم ملی اسپانیا در مورد رقیب خود همه چیز را می‌دانند، پس انتظار نداشته باشید که هیچ رازی در میان دو تیم ناگفته باقی مانده باشد!

جام جهانی بسکتبال

آمار دروغ نمی‌گوید:

یک بار دیگر تقابل دفاع در مقابل حمله را شاهد خواهیم بود. اسپانیا بدون احتساب دو وقت اضافه مقابل استرالیا، در هر بازی میانگین ۶۶.۹ امتیاز به حریفان داده است و آرژانتین موفق شده در بازی‌های خود میانگین ۸۷.۶ امتیاز از حریفان بگیرد. هر کسی بتواند قابلیت‌های طرف دیگر را خنثی کند به کسب جام نزدیک‌تر خواهد بود.

مصاحبه مربیان:

سرجیو اسکاریولو، سرمربی اسپانیا درباره دیدار فینال جام جهانی بسکتبال چین گفت:

فکر می‌کنم عوامل مختلفی موجب شد تا اسپانیا در این جام بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد. پیروزی توانایی پیروزی را تقویت می‌کند. هر چقدر یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال بیشتری را پیروز شوید، بیشتر خواهید دانست که چگونه این توانایی را کنترل کنید، به چه صورتی آن را عملی سازید، چه زمانی بهترین لحظه برای قدرتمند بودن و یا عقب کشیدن است و چگونه می‌توانید پیروز باشید. برخی از بازیکنان ما در بسیاری از این بازی‌های نزدیک حضور داشته‌اند و آن‌ها برای دیگر بازیکنان تیم رهبران بزرگی هستند. ما بازیکنانی با سن متوسط در تیم داریم که به ما کمک می‌کنند و بازیکنان جوان تیم نیز در حال یادگیری هستند و با این دید به آینده می‌نگریم. دوران حرفه‌ای این بازیکنان دیر یا زود به پایان می‌رسد. اما خوشبختانه این درس‌های زندگی که آن‌ها از همبازیان خود فرا می‌گیرند موجب می‌شود که رقابتی‌تر بیاندیشیم حتی زمانی که بازیکنان سطح بالای ما بازنشسته می‌شوند.

سرجیو هرناندز، سرمربی آرژانتین نیز درباره دیدار فینال جام جهانی بسکتبال چین داشت:

بازی‌های زیادی مقابل اسپانیا انجام دادیم و احترام بسیار زیادی برای این تیم قائل هستیم. نمی‌دانم جهانیان درباره بازی آرژانتین و اسپانیا در فینال چه فکری می‌کنند اما مطمئنم که بازی بسیار جذاب و احساسی را شاهد خواهیم بود. شاید بازی خوبی هم از آب درنیاید اما مسلماً دیدار نزدیکی را تماشا خواهیم کرد. برای سرجیو اسکاریولو احترام زیادی قائل هستم، ما تقریباً با یکدیگر دوست هستیم و او یکی از بهترین مربیان دنیای بسکتبال است. بنابراین افتخار بزرگی است که می‌توانم در مقابل او خود را محک بزنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *