• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • اسکاریولو: بازی دفاعی نقشه راه اسپانیا در جام جهانی بسکتبال چین است

اسکاریولو: بازی دفاعی نقشه راه اسپانیا در جام جهانی بسکتبال چین است

  • توسط سروش
  • 09/09/2019
  • خبر
  • 0

اسپانیا مدت‌هاست که یکی از بهترین تیم‌های جهان است و آن‌ها هنوز باختی را در جام جهانی بسکتبال چین تجربه نکرده‌اند و امیدوارند به عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۶ یک قهرمانی دیگر اضافه کنند. اما امسال این تیم به گونه‌ای متفاوت در بازی‌ها پیروز می‌شود و سرجیو اسکاریولو مجبور است ترند‌های مختلفی را حین بازی پیاده کند.

صحبت های سرمربی اسپانیا در خصوص جام جهانی بسکتبال چین

لهستان به عنوان رقیب یک چهارم نهایی اسپانیا در جام جهانی بسکتبال چین خوب می‌داند که اسپانیا با تغییراتی در ترکیب خود به این بازی خواهد آمد. سرجیو اسکاریولو با بازی دادن به پیر اریولا در بازی مقابل صربستان این قضیه را ثابت کرد. وی در این باره می‌گوید:

ما مربی هستیم و می‌دانیم که چه زمانی می‌توان تغییر ایجاد کرد همانگونه که مقابل صربستان این‌کار را انجام دادیم. می‌دانیم که در بازی اول شما نمی‌توانید همه قابلیت‌های خود را ارائه دهید. وقتی موفق به انجام این کار می‌شوید که بهترین تیم رقابت‌ها باشید.

اما اگر مخصوصاً از نظر فیزیکی اینگونه نباشد، مجبورید تا برخی از قابلیت‌های خود را پنهان کرده و در زمان مناسب از آن‌ها رونمایی کنید و پنهان کردن قابلیت‌های بیشتر، حتی ریسک بالاتری را می‌طلبد. این شیوه‌ای بود که ما از زمان قهرمانی در یوروبسکت ۲۰۰۹ آن را اتخاذ کردیم. اکثر اوقات به شیوه درستی از آن بهره بردیم. اما ۷ یا ۸ بار از این شیوه ضربه دیدیم. اما شما مجبورید که ریسک آن را به جان بخرید. تیم کنونی اسپانیا آن تیم هجومی سال‌های قبل نیست که قهرمان یوروبسکت ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ شد و مدال نقره المپیک‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و برنز المپیک ۲۰۱۶ را بدست آورد. به جای آن اسکاریولو بر روی مقوله‌های دفاعی تیم خود مانور می‌دهد. اسکاریولو در این باره می‌گوید:

ما با قابلیت‌های هجومی که در سال‌های قبل داشتیم فاصله بسیار زیادی داریم. بنابراین اگر می‌خواهیم مقابل تیم‌های بزرگ صف‌آرایی کنیم باید دفاع فوق‌العاده‌ای داشته باشیم. این راه و رسم ما در این جام است. تاکتیک‌های دفاعی نقشه راه ما است. تا زمانی می‌توانیم در جام جهانی بسکتبال چین رقابت کنیم که از این قابلیت پیروی شود. در بازی‌های حذفی شما در مقابل هر تیمی یک شانس دارید اما اگر و فقط اگر واقعاً دفاع سطح بالایی داشته باشید.

جام جهانی بسکتبال چین

یکی از قابلیت‌های تیم اسکاریولو این است که بازیکنان همواره برنده‌ای مانند رودی فرناندز، مارک گسول، سرجیو لوی و ریکی رابیو را در اختیار دارد. اسکاریولو در این باره می‌گوید:

بازیکنانی که تجربه بالایی دارند می‌دانند که برای سه هفته نمی‌توانند در سطح بالایی باقی بمانند مخصوصاً اگر آن‌ها ۳۲، ۳۴ و ۳۵ سال داشته باشند. این غیرممکن است. شاید شما وقتی ۲۰، ۲۲ یا ۲۴ ساله هستید قادر به انجام این مهم باشید. بنابراین آن‌ها می‌دانند که سطح انرژی خود را چگونه مدیریت کنند. در بازی‌های اول همه انرژی خود را مصرف نمی‌کنند چون غیرممکن است که در بازی‌های مرگ و زندگی بتوانند بار دیگر آن را بدست بیاورند.

اسکاریولو همزمان بازیکنانی در تیم دارد که اولین بار جام جهانی را تجربه می‌کنند و سخت است که در بالاترین سطح رقابت آن‌ها را آماده نگه دارید. وی در این باره می‌گوید:

بسیاری از بازیکنان ما هرگز در جام جهانی بازی نکرده بودند بنابراین در ابتدای کار سخت بود که آن‌ها را با این سطح از فشار و رقابت تطبیق دهیم.

اما به لطف روش‌های اتخاذ شده اسکاریولو، همین بازیکنان حالا آماده‌اند تا یک قهرمانی دیگر برای اسپانیا در جام جهانی بسکتبال چین به ارمغان آورند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *