• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • کولانجلو:بازیکنانی که به تیم ملی بسکتبال آمریکا پشت کردند را فراموش نمی‌کنم

کولانجلو:بازیکنانی که به تیم ملی بسکتبال آمریکا پشت کردند را فراموش نمی‌کنم

  • توسط سروش
  • 14/09/2019
  • خبر
  • 0

تیم ملی بسکتبال آمریکا در جام جهانی بسکتبال چین عملکرد خوبی نداشت، زیرا بازیکنان مطرح این کشور تیم ملی را همراهی نکردند، حالا مدیر اجرایی تیم به این موضوع واکنش نشان داد

واکنش مدیر اجرایی تیم ملی بسکتبال آمریکا به غیبت بازیکنان مطرح

جری کولانجلو، مدیر اجرایی تیم ملی بسکتبال آمریکا پس از ناکامی کشورش گفت:

آن دسته از بازیکنانی که به تعهدشان برای بازی در تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۱۹ پشت کردند را هرگز فراموش نخواهم کرد.

از ۳۵ نفر دعوت شده به تیم ملی آمریکا فقط ۱۴ بازیکن این تیم را در جام جهانی ۲۰۱۹ همراهی کردند. آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی به فرانسه باخت و این مهر پایانی بر موفقیت آن‌ها در ۷ تورنمنت مهم بین‌المللی بود که شامل چهار المپیک و ۳ جام جهانی می‌شد که در آن‌ها آمریکا موفق به کسب مدال شده بود و ۵ مدال آخر طلا بودند. کولانجلو در این باره به خبرنگاران گفت:

فقط می‌توانم بگویم شما نمی‌توانید در حال حاضر کمکی به ما بکنید اما توجه داشته باشید و به یاد بیاورید که فکر می‌کردید با چه تیمی به این رقابت‌ها می‌رویم و پس از آن تیم با چه بازیکنانی به جام جهانی رفتیم. با پتانسیلی که وجود داشت، معقولانه بود که برای یک نمایش خوب در درون زمین احساس اطمینان داشته باشیم. اما هیچ‌کس نمی‌توانست پیش‌بینی کند که با چنین بازیکنانی به جام جهانی می‌رویم.

تیم ملی بسکتبال آمریکا روز پنجشنبه یک باخت دیگر به صربستان داد و به رتبه‌ای بهتر از هفتمی نخواهد رسید که بدترین عنوان تیم‌های مردان آمریکا در تورنمنت‌های مهم است. رتبه بد قبلی، ششمی در جام جهانی ۲۰۰۲ بود. استیو کر، دستیار سرمربی تیم ملی آمریکا می‌گوید:

گروه فوق‌العاده‌ای از بازیکنان را داریم که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. آن‌ها نسبت به تیم و نسبت به یکدیگر بسیار متعهد هستند. شما به این بازیکنان افتخار می‌کنید و گاهی برای آن‌ها احساس ناراحتی می‌کنید اما این زندگی است.

بسیاری از بازیکنان به دلایلی در این جام جهانی حاضر نشدند. برخی به دلیل مصدومیت و عده‌ای نیز به واسطه اینکه به تازگی به تیم‌های جدید خود پیوسته بودند از حضور در تیم انصراف دادند. برنامه بین‌المللی نیز تغییر کرد و برای اولین بار از سال ۱۹۶۷ و ۱۹۶۸ جام جهانی و المپیک در ایام پیش‌فصل NBA انجام می‌شود. از مجموع نفراتی که به تیم ملی بسکتبال آمریکا دعوت شده بودند ۱۲ بازیکن به چین رفتند و ۲ بازیکن به دلایل فنی از اردو خط خوردند و بقیه یا با تصمیم شخصی انصراف دادند و یا مصدوم شدند!

تیم ملی بسکتبال آمریکا

کولانجلو در این باره گفت:

اجازه دهید کمی تلخی این شکست فراموش شود و اوضاع کمی آرام‌تر شود. مطمئناً من هم به این موضوع فکر می‌کنم. این که چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد. زمان به سرعت در حال سپری شدن است و ما مجبوریم برای المپیک در کنار یکدیگر چاره‌ای بیندیشیم.

تیم ملی بسکتبال آمریکا در المپیک توکیو به دنبال چهارمین مدال طلای متوالی خود خواهد بود. تیم جام جهانی در حقیقت فاقد فوق‌ستاره‌ها بود. تنها دو بازیکن حاضر در ترکیب جزو آل استارهای NBA بودند در حالیکه از ۱۲ بازیکن آمریکا حاضر در المپیک ۲۰۱۶، ۹ بازیکن آل استار بودند. کولانجلو احساس می‌کند که مصدومیت جیسون تاتوم و کیل کوزما شانس موفقیت آمریکا را کاهش داد و به نظر او حضور کوزما می‌توانست به آمریکا کمک شایانی بکند. اما کولانجلو از جانب بازیکنان متعهد آمریکا که همراه تیم بودند قصوری را نمی‌بیند. کولانجلو دراین باره گفت:

بازیکنان هر کاری که می‌توانستند انجام دادند. گروه خوبی از بازیکنان را داشتیم. اما از ترکیب کنونی انتظارات بیش از حد معمول بود و این نتیجه‌ای نبود که به آن امیدوار بودیم و پیش‌بینی می‌کردیم و انتظار آن را داشتیم. برای من این نتیجه ناامیدی بزرگی را به همراه داشت.

کولانجلو برای گرگ پوپویچ نیز که باید تیم ملی را در المپیک توکیو هدایت کند ابراز ناراحتی کرد. پوپویچ به عنوان بازیکن نتوانست در المپیک ۱۹۷۲ حاضر باشد و در مقام دستیار نیز نتوانست قهرمانی را برای آمریکا در جام جهانی ۲۰۰۲ و المپیک ۲۰۰۴ به دست آورد. وی در این باره گفت:

به پوپوویچ گفتم برای او ناراحتم چون می‌خواستم او شانس کسب مدال طلا را در تجربه کاری خود با تیم ملی آمریکا داشته باشد و ناکامی گذشته را پشت سر بگذارد. اما منظورم فقط این مسابقات نبود.

حالا همه چشم‌ها به توکیو است. وی درباره برنامه‌ریزی برای حضور تیم ملی آمریکا در المپیک ۲۰۲۰ گفت:

برای پیشرفت و نگاه به آینده تیم ملی آمریکا، نیاز به همکاری میان تیم‌ها و مدیربرنامه‌‌ها داریم و سپس احتیاج به ایجاد ارتباط با تک تک بازیکنان و تعهد آنان را داریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *