نقل و انتقالات NBA؛ توافق دریموند گرین با گلدن استیت برای تمدید قرارداد

دریموند گرین با این تفکر پا به پیش فصل لیگ NBA گذاشت که معتقد است گلدن استیت واریرز برای قهرمانی لیگ خواهد جنگید. نظر او در این مورد عوض نشده است.

دریموند گرین برای تمدید قرارداد با گلدن استیت به توافق رسید

روز شنبه یک منبع آگاه به خبرنگار اسوشیتد پرس گفت دریموند گرین و واریرز برای تمدید قرارداد به توافقی ۴ ساله به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار دست یافتند. این منبع به خاطر رسمی نشدن قرارداد نمی‌خواست نامش فاش شود و بنابراین به نظر می‌رسد همه توافقات در مرحله نهایی قرار دارد. ESPN اولین رسانه‌ای بود که با استناد به ریچ پال از توافق گرین با گلدن استیت خبر داده بود. قرارداد جدید دریموند گرین از فصل ۲۱-۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و بنابراین او تا سال ۲۴-۲۰۲۳ تحت این قرارداد خواهد بود. کلی تامپسون یک قرارداد ۵ ساله به ارزش ۱۹۰ میلیون یورو در ماه پیش با واریرز به امضا رساند و استفن کری تا سال ۲۲-۲۰۲۱ با گلدن استیت قرارداد دارد پس سه عضو اصلی گبدن استیت در موفقیت‌های نیم دهه اخیر حداقل تا سه سال دیگر برای واریرز در دسترس هستند.

دریموند گرین در ماه ژوئن و بعد از اینکه با پیراهن گلدن استیت واریرز در فینال لیگ NBA مقابل تورنتو رپترز مغلوب شدند گفت:

فکر می‌کنم همه تصور می‌کنند که این یک نوع پایان برای ما است، اما این تفکر هوشمندانه نیست. هنوز کار خود را تمام نکردیم. اما صداهای زیادی را شنیدم که می‌گفتند این پایان مسابقه است. ما باز خواهیم گشت.

اگرچه کوین دورانت، که دوبار در فینال عنوان MVP را بدست آورد به بروکلین نتس پیوست و به علاوه آندره ایگودالا، دمارکوس کازینز و شان لوینگستون از واریرز جدا شدند اما گلدن استیت دی آنجلو راسل، گارد آل استار NBA را به ترکیب خود اضافه کرد.

گلدن استیت دریموند گرین

از جهات مختلفی گلدن استیت فصل پیش رو را با تغییرات آغاز خواهد کرد، چرا که مدافع ۵ عنوان قهرمانی کنفرانس غرب بازی‌های خانگی خود را پس از انتقال از اوکلند اوریکل آرنا، در چیس سنتر شهر سان فرانسیسکو انجام خواهد داد.

اما بازیکنان کلیدی همچون استفن کری، دریموند گرین و تامپسون (وقتی از مصدومیت برگردد) هنوز در دسترس هستند. استفن کری در این باره می‌گوید:

بازیکنان کلیدی ما از نظر من کلی تامپسون، دریموند گرین و دی آنجلو راسل و بازیکنان زیاد دیگری که تشنه موفقیت هستند تشکیل می‌دهند و بازیکنان جوان در تلاش هستند تا خود را در لیگ پیش رو اثبات کنند. حالا نظر به ترکیب‌ها و باقی موارد درجه این اثبات شدن متفاوت است. اما انتظارات از اینکه چگونه ما بازی می کنیم و به سمت قهرمانی پیش می‌رویم همیشه به عنوان موتور محرک ما عمل می‌کند و یک چالش خواهد بود.

در پنج فصل اخیر، گلدن استیت واریرز ۷۷ درصد بازی‌هایش را برده که با احتساب پلی آف به ۳۹۹ پیروزی می‌رسد یعنی ۱۰۰ بازی بیشتر از هر تیم دیگری که در NBA حضور دارد. گرین عضو حیاتی در این بخش از موفقیت‌هاست. او یکی از مدافعان نخبه لیگ است، بازیکنی که ۵ بار در تیم منتخب دفاعی لیگ قرار گرفت و بهترین مدافع فصل ۱۷-۲۰۱۶ شناخته شد. گرین، کری و تامپسون تنها بازیکنانی هستند که در سه قهرمانی اخیر NBA در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در گلدن استیت حاضر بوده‌اند. گرین در فصل قبل میانگین ۷.۴ امتیاز، ۷.۳ ریباند و ۶.۹ اسیست را در هر بازی به نام خود ثبت کرد. تنها چهار بازیکن NBA، لبران جیمز، بن سیمونز، نیکولا جوکیچ و راسل وستبروک موفق شدند از همه این آمارها پیشی بگیرند. اگر بازی‌های پلی آف را در نظر بگیریم، گرین نیز شش تریپل دابل در فصل قبل به نام خود ثبت کرده است. بنابراین او جزو ۷ بازیکن تاریخ NBA از این حیث است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *