زندگینامه | بیوگرافی لبرون جیمز مرد تکرارنشدنی دنیای بسکتبال

بیوگرافی لبرون جیمز

هیچ کس نیست که به دنیای بسکتبال علاقه داشته باشد و نام لبرون جیمز به گوشش نخورده باشد. در این مطلب قصد داریم به بیوگرافی لبرون جیمز ستاره تکرار نشدنی این روزهای دنیای بسکتبال بپردازیم تا با این بازیکن بیشتر آشنا شوید.

ورود به سایت بتکارت

لبرون جیمز در روز ۳۰ دسامبر ۱۹۸۴ در شهر آکرون اوهایا آمریکا متولد شد. او دارای قد ۲.۰۶ سانتی متر و وزن ۱۱۳ کیلوگرم است و در پست SMALL FORWARD بازی می‌کند.

در سایت بسکتفا بخوانید: یادگیری ورزش بسکتبال برای مبتدیان به زبان ساده

کودکی

او در دوران کودکی دوران تقریبا سختی را پشت سر گذاشت چرا که از مادری متولد شد که حدود ۱۶ سال سن داشت و از پس مخارج زندگی برنمی‌آمد و مشخص نبود که پدر او نیز چه کسی است. به همین خاطر مادر او که کم سن و سال بود از پس مخارج لبرون برنمی‌آمد و زندگی دشواری را پشت سر می‌گذاشتند.

حتی آنها در مکانی درست و حسابی زندگی نمی‌کردند و به دلیل مشکلات مالی مجبور بودند هر سال و حتی زودتر از موعود قرار داد و به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره خانه، خانه خود را تغییر دهند و به مکان با موقعیت ضعیف تری نقل مکان کنند. از آن جایی که مادر او نمی‌توانست کاری مناسب با درآمدی ثابت را به دست آورد، مشکلات مالی آنها روز به روز بیشتر می‌شد و مادر ناتوانی خود در بزرگ کردن فرزندش را به چشم می‌دید.

به همین خاطر مادر لبرون تصمیم گرفت که او را به صورت موقت و در کنار خودش به خانواده فرانک واکر که یک مربی فوتبال نیز بود واگذار کند. بد نیست بدانید واکر همان فردی است که لبرون را با دنیای بسکتبال و رسیدن به موفقیت کمک کرد.

 قوانین زمانی در ورزش بسکتبال

نوجوانی و مدرسه

بیوگرافی لبرون جیمز

لبرون که در کنار خانواده فرانک واکر جانی دوباره گرفته بود، دوران مدرسه خود را بعد از چند سال با موفقیت پشت سر گذاشت و در کلاس های آموزشی بسکتبال نیز شرکت می‌کرد. دانستن این مطلب نیز خالی از لطف نیست که هنگامی که شرایط مالی آنها مناسب نبود، لبرون در یک سال تحصیلی نتوانست در حدود ۳ ماه در کلاس‌ها شرکت کند ولی دوباره توانست خود را به خوبی بازیابی کند.

او با دو تن از دوستانش که همیشه در کنار هم بودند توانستند کلاس های آموزشی بسکتبال را با موفقیت پشت سر بگذرانند و لبرون خیلی زود به ستاره بسکتبال مدرسه تبدیل شد. این سه نفر که بنا به دلایلی به مدرسه سنت وینسنت رفته بودند، به ستاره‌های این مدرسه تبدیل شدند و نام لبرون جیمز خیلی زود بر سر زبان‌ها افتاد چرا که مهارت او در ورزش بسکتبال مثال نزدنی شده بود.

او در پایان دوره مدرسه لقب مستر بسکتبال یا آقای بسکتبال را از آن خود کرد و اسم و رسمی در اوهایا را برای خود دست و پا کرد.

بیشتر بخوانید: نگاهی اجمالی به قوانین ورزش بسکتبال

دانشگاه

پس از این که او دوران دبیرستان را با موفقیت هرچه تمام تر به خصوص در حوزه بسکتبال پشت سر گذاشت، به دانشگاه راه پیدا کرد و در همان اوایل به عنوان بهترین بازیکن بسکتبال دانشگاه رسید و نامش بیش از پیش در بین ورزشکاران شنیده می‌شد.

همین موضوع راهی بود تا پای او به تیم‌های بزرگ آن زمان باز شود و او در سال ۲۰۰۳ با پشنهادی خوب از جانب تیم کلیوند کاوالیرز به این تیم ملحق شد تا راهی دیگر برای پیشرفت او در زمینه بسکتبال فراهم گردد.

250 اصطلاحات بسکتبال برای هر مربی و بازیکن

پیوستن به کلیوند کاوالیرز ۲۰۰۳ – ۲۰۱۰

بیوگرافی لبرون جیمز

او با درخشش در همان سال ۲۰۰۳، در همان فصل به عنوان بهترین بازیکن تازه کار به دنیای بسکتبال معرفی شد و در همان زمان بزرگان بسکتبال، آینده درخشانی را برای او تصور کردند.

او در این تیم تا سال ۲۰۱۰ حضور داشت ولی به مقام قابل توجهی دست پیدا نکرد؛ چرا که علیرغم درخشش فراوانی که داشت، نمی‌توانست تنهایی کاری از پیش ببرد و به بازیکنان قدرتمند دیگری برای قهرمانی در لیگی همانند NBA احتیاج بود که کاوالیرز آن بازیکنان را در اختیار نداشت. به همین خاطر تصمیم گرفت که بعد از فصل ۲۰۱۰ این تیم را ترک کند و به تیمی برود که بتواند طعم قهرمانی را در آن بچشد. او در همان سال ۲۰۱۰ به عنوان بازیکن آزاد، به میامی هیت پیوست.

با مقالات سایت بسکتفا همراه باشید: اصول اولیه دریبل زدن در بسکتبال

میامی هیت ۲۰۱۰ – ۲۰۱۴

در سال ۲۰۱۰ او به عنوان بازیکن آزاد به میامی هیت پیوست که تصمیمی بحث برانگیز محسوب می‌شد ولی او به تیم سابقش قول داد که بازمی‌گردد و آنها را به قهرمانی می‌رساند. او بالاخره در سال ۲۰۱۲ و بعد ۲۰۱۳ به همراه میامی هیت توانست قهرمانی بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA را از آن خود کند و به آرزوی دیرینه اش برسد.

همچنین او در هر دو سال عنوان MVP لیگ و سری فینال به عنوان با ارزش ترین بازیکن NBA را به دست آورد تا موفقیت او روز به روز بیشتر شود. در حالی که لبرون تا سال ۲۰۱۶ با میامی قرارداد داشت، در سال ۲۰۱۴ برای بازگشت به کاوالیرز تصمیم گرفت قرارداد خود را فسخ کند و به تیم سابق خود بپیوندد تا برای رسیدن به قهرمانی به آنها کمک کند؛ تیمی که پایه های موفقیت او را در سال ۲۰۰۳ فراهم آورده بود!

ارتفاع حلقه بسکتبال در مسابقات NBA چقدر است؟

بیوگرافی لبرون جیمز

بازگشت به کلیوند کاوالیرز ۲۰۱۴ – ۲۰۱۸

او در سال ۲۰۱۴ قرارداد خود را با میامی هیت فسخ کرد و مجددا به کاوالیرز پیوست. او پس از پیوستن به این تیم تلاش زیادی کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۶ موفق شد پس از ۵۲ سال ناکامی قهرمانی، با رهبری فوق العاده خود و کسب امتیازهای فوق العاده و باور نکردنی کاوالیرز را با شکست گلدن استیت وریرز به مقام قهرمانی برساند و همراه با این تیم نیز قهرمانی شیرینی را تجربه کند.

او تا سال ۲۰۱۸ در این تیم حضور داشت و تفاوتی بزرگ را در سطح بازی کاوالیرز رقم زد و در سال ۲۰۱۸ تصمیم به جدایی گرفت و به تیم لس آنجلس لیکرز پیوست.

بیشتر بخوانید: ۹ اصل تبدیل شدن به یک بازیکن همه کاره در بسکتبال

لس آنجلس لیکرز ۲۰۱۸ – تاکنون

او در سال ۲۰۱۸ با قراردادی چهار ساله به ارزش ۱۵۴ میلیون دلار به لس آنجلس لیکرز پیوست تا تیم و یا محیط متفاوت دیگری را برای اضافه کردن افتخاری دیگر به کارنامه خود، تجربه کند.

او در همان فصل ۲۰۱۸- ۲۰۱۹ با بدشانسی و مصدومیت شدید بیشتر فصل را از دست داد و برای اولین بار نتوانست در پلی آف نیز حضور پیدا کند اما در این زمان به رکورد افسانه‌ای مایکل جردن دست پیدا کرد. در فصل ۲۰۱۹- ۲۰۲۰ که به تازگی به اتمام رسیده است، او بسیار خوش درخشید و توانست با شکست تیم سابق خود میامی هیت در فینال NBA به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و همچنین به عنوان ارزشمندترین بازیکن NBA جایزه MVP را نیز به دست آورد.

۱۳ قانون اصلی دکتر جیمز نای اسمیت در بسکتبال

بیوگرافی لبرون جیمز

زندگی شخصی

او و همسرش ساوانا برانسون در دوران دبیرستان با هم آشنا شدند و در نهایت دوستی و علاقه شدید آنها در سال ۲۰۱۳ منجر به ازدواجشان شد. این زوج هم اکنون دو فرزند یک پسر به نام لبران جونیور و یک دختر به نام برایس ماکسیموس دارند.

مطالب آموزشی سایت بسکتفا: 

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *