بهترین نمونه‌های کفش بسکتبال که تماس خوبی با زمین دارند

کفش‌ها یکی از مهم‌ترین تجهیزات ورزشی هستند و زمانی که برای بسکتبال استفاده می‌شوند اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند چراکه بازی‌های بسکتبال بسیار رقابتی هستند و انتخاب کفش‌های اشتباه باعث وارد آمدن آسیب به بازیکنان می‌شود.

برعکس، انتخاب کفش‌های درست باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و بازی بهتر در زمین می‌شوند. کشش و انقباض کفش بسکتبال بسیار حیاتی است. بسیاری از برند‌های کفش بسکتبال در بازار وجود دارند که ادعا می‌کنند زیره خوبی برای کفش‌ها استفاده می‌کنند و سطح تماس مناسبی با زمین برقرار می‌کنند ولی تمام این ادعاها درست نیست. هیچ کس نمی‌خواهد در شغل خود از لوازم نامطمئن استفاده کند. ما در ادامه به معایب و فواید ترندهای مختلف کفش می‌پردازیم. نکته مهم در این زمینه کفه کفش و تماس آن با زمین بازی است. در ادامه می‌فهمید که خارجی‌ترین لایه کفش با الگوی حلقوی مخروط وافل به همراه ریل‌های خرد شده دوتایی طراحی شده است. نکته جالب توجه این است که شیارهای عمیق انعطاف پذیر است که نرمی مناسبی را از نوک پا تا پاشنه فراهم می‌کند. حال این سوال مطرح می‌شود که چرا اصطکاک زیاد  با زمین مشکل آفرین می‌شود؟
اصطکاک  درواقع در تماس بین بیرونی‌ترین لایه کفش با زمین بسکتبال ایجاد می‌شود. بهترین کفش‌های بسکتبال باید این ویژگی را داشته باشند تا بتوانند در شرایط سخت تماس خوبی با زمین برقرار کنند.

کفه‌های غیر لغزنده

کفه‌های غیر لغزنده

تمام زمین‌های بسکتبال تمیز نیستند. وقتی که بازی می‌کنید زمین مقدار زیادی گرد و خاک و غبار را جذب می‌کند در نتیجه زمین بازی لغزندگی خود را از دست می‌دهد و اکثر کفش‌هایتان نمی‌تواند تماس مناسبی با سطح برقرار کند. بنابراین داشتن کفش‌هایی که از لیز نخورند و شما را از آسیب‌ها حفظ کنند ضروری است. در بازی باید بتوانید پرخشی سریع داشته باشید و یا به بازیکنان دیگر کمک کنید. بعضی اوقات، باید برای پرتاپ توپ بپرید. بسکتبال  وابسته به سرعت است و باید آزادانه در زمین بدوید. برای انجام تمام این موارد به یک جفت کفش بسکتبال که سر نخورند و مناسب این بازی باشند نیاز دارید. این یک واقعیت است که اگر شما مهارت و پتانسیل لازم را برای بازی کردن نداشته باشید، کفش‌های شما نمی‌تواند باعث بردتان شود. ولی می‌توانند با داشتن تماسی مناسب با زمین در عملکرد بهرتان در زمین کاملاً موثر واقع شوند چراکه باعث افزایش مومنتوم حرکتی و کمک به دفاع کردنتان در زمین و کسب نتیجه می‌شوند. در هر حال کفش شما نباید اصطکاک زیادی با زمین داشته باشند. داشتن اصطکاک زیاد و اضافه می‌تواند همه چیز را برای انگشتان پا بدتر کند در نتیجه بهتر است دنبال کفشی باشید که تماس مناسبی با زمین برقرار کند به طوری که نه زیاد باشد و نه بیش از اندازه کم. تولید کنندگانبه شدت باهم در رقابتند. در زیر به بررسی چند برند تولید کفش بسکتبال می‌پردازیم تا کارایی آنها را مقایسه کنیم.

معرفی چند مدل مختلف

۱- مدل نایک  (۳۳ air zoom pegasus)

در ۵۵ سال گذشته نایک به بازار تسلط زیادی داشته است. هیچ تعجبی ندارد که که چرا بازیکنان ان‌بی‌ای این برند را انتخاب می‌کنند. تکامل در روند تولید و مقاومت این کفش‌ها کلید شهرت جهانی این برند است. به همین ترتیب، سری پگاسوس در بین مشتریان این برند بسیار معروف است و بیش از ۳۰ دهه خواهان خود را دارد.این مدل ورژن سی و سوم این سری است که بهترین مدل این برند است. ۱۲ رنگ مختلف برای انتخاب شما وجود دارد و از نظر ظاهری هم زیبا و مناسب است. در قسمت بالایی و پاشنه کفش مواد منعکس کننده نور به کار برده شده است که در شب کفش شما را قابل دیدن می‌کند.مواد به کار برده شده در این کفش دارای منفذ عبور هوا هستند و همین امر موجب سبک شدن وزن کفش بسکتبال می‌شود و در دوام کفش اثر منفی نمی‌گذارد.مشتریان گزارش داده‌اند که مایل‌ها با این کفش دویده‌اند و هیچ مشکلی برای آنها بوجود نیامد. ۲ کیسه هوای کوچک در قسمت پاشنه و جلوی پا قرار دارند که باعث نرمی و راحتی این کفش می‌شود. استفاده از کیسه هوای کوچک در قسمت میانی کفش باعث دوام و انعطاف بیشتر شده است. در قسمت بالایی آن، ساختاری سلولزی برای افزایش انعطاف و راحتی کفش به کار برده شده. همچنین در قسمت مرکزی از لاستیک کربنی و در ناحیه جلویی از لاستیک انعطاف‌پذیر استفاده شده است.
نکات مثبت:
– به کاربردن لایه‌های نرم برای جوابدهی بیشتر و انعطاف
– استفاده از رشته‌های نرم برای راحتی پا
– صاف، داشتن ساختاری مانند جوراب در بالای کفش
– داشتن سطح بالایی از انعطاف و ورود هوا به کفش
نکات منفی
-پهن بودن در قسمت انگشتان
– سنگین بودن نسبت به ورژن قبلی

۲-کفش بسکتبال آدیداس  مردانه( pro Bounce ۲۰۱۸)

اگر به دنبال یک کفش راحت با محافظتی عالی هستید این نمونه شما را نا‌امید نمی‌کند. طراحی آن با ساق بلندبه حرکت سریع شما کمک می‌کند و از مچ پایتان محافظت می‌کند. مواد استفاده شده در آن دارای منافذ عبور هواست و سازندگان آن از تکنولوژی فیبرهای کوبیده شده در ناحیه بالایی آن جهت عبور بیشتر هوا استفاده کرده‌اند. وجود ساختار ژئوفیت در این کفش آن را تبدیل به یک نمونه راحت با واکنشی ایده‌آل کرده است. می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که بند کفش به دلیل رد شدن از سوراخ‌های تعبیه شده در ساختار مشبک بدنه در وسط بازی باز نمی‌شوند.همچنین آدیداس مجموعه‌ای از رنگ‌بندی را برای مشتریان در نظر گرفته است. در بیرونی‌ترین لایه کفش از مواد لاستیکی با کششی عالی استفاده شده است. این شکل مارپیچی و درهم تمام کفش را پوشش می‌دهد. این محصول احتمالاً با هر نوع سطحی که روی آن بازی کنید تماس خوبی برقرار می‌کند. به علاوه ، قسمت بیرونی محافظت اضافی را در نزدیکی انگشتان پا فراهم می‌کند. دو صفحه متحرک به توزیع وزن بدن به طور مساوی در پاهای شما کمک می‌کند.
در قسمت میانی ، پدهای طوقی ژئوفیت و بالشتک‌های کوچکی وجود دارد که به نرمی و انعطاف آزادانه کفش کمک می‌کند. به علاوه ، اگر ضربه‌ای به کفش وارد شود وجود فوم سبک در ساختار کفش باعث می‌شود که سریع به شکل اولیه خود بازگردد بنابراین وقتی با این کفش می‌پرید با نتیجه خارق‌العاده‍ای روبه‌رو می‌شوید و یک فرود عالی را تجربه می‌کنید. اگرچه این کفش سبک است ولی از پای شما به خوبی محافظت می‌کند که در نوع خود یک ترکیب عالی محسوب می‌شود. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این کفش برای استفاده‌های سنگین و زیاد مناسب است؟وسط این کفش از یک نوع میله پلاستیکی استفاده شده است که استقامت آن را افزایش می‌دهد. همچنین آدیداس به عنوان یک برند به دنبال حفظ ارزش خود است.
نکات مثبت:
-وزن سبک
-طراحی مناسب
-تماس مناسب با سطح
– به کاربردن تکنولوژی در پریدن
نکات منفی:
-جایگاه انگشتان محکم‌ترین قسمت کفش نیست و نمی‌توان آن را جادار و راحت به حساب آورد
-زیره کفش باید به طور منظم تمیز شود

۳-کفش بسکتبال نایک (Air Versatile ll)

این نمونه قیمت مناسبی دارد و همه چیز را در حد کم ارائه می‌دهد. این محصول ممکن است کامل‌ترین مورد موجود در بازار نباشد ، اما گزینه خوبی برای کسانی است که بودجه کمی دارند.
قسمت انتهایی تیز و داینامیک آن نشان می‌دهد که برای ورزشکاران ساخته شده است. آرم نایک در نزدیکی انگشت پا وکف کفش زیبا به نظر می‌رسد ولی لوگوی کوچک نایک در نزدیکی پاشنه را دوست ندارم. کف کفش به رنگ سفید است که به راحتی کثیف می‌شود. همچنین نام سازنده را می‌توانید روی زبان کفش پیدا کنید. آنچه بیشتر از همه دوست دارم موادی است که برای ساخت آن استفاده می‌شود. برای ساخت این کفش از مواد مصنوعی و مشبک با کیفیت بالا استفاده کرده‌اند. به علاوه ، از فوم اضافی در نزدیکی مچ پا برای امن نگه داشتن آن قسمت استفاده می‌شود. قسمت بالایی بسیار صاف و امکان عبور هوا را دارد و به دلیل استفاده از مواد مصنوعی بسیار سبک است. سیستم مناسب داینامیکی در این کفش به شما حس امنی را می‌دهد. طراحی مشتری پسند و میله‌های بسیار سبکی که در این نمونه استفاده شده است کاملاً قسمت میانی پا را ثابت نگه می‌دارد. یک پاشنه  مناسب، پای شما را راحت نگه می‌دارد. جای تعجب نیست که چرا بسیاری از مشتریان اظهار داشتند که این کفش دقیقاً مانند دستکش مناسب است. کفه داخلی آن عملکرد مناسبی دارد چون دارای بالشتک‌های نرم هوا هستند که پا را از آسیب و ضربه حفظ می‌کند. اگرچه قسمت بیرونی سفت به نظر می رسد ، محفظه‌های هوای فشرده در قسمت انتهایی از پاشنه پا محافظت می‌کند. الگوی کشش هرینگبون در قسمت بیرونی  باعث تماس بسیار مناسبی با کف زمین می‌شود.
نکات مثبت:
-جایگاه گرد برای انگشتان پا
-قابل انطباق
-بادوام
-مانند دستکش فیت می‌شود
نکته منفی:
-کارایی متوسط

۴- آدیداس مردانه(superstar)

آدیداس از سال ۱۹۶۹ این محصول را تولید می کند. طراحی آن به گونه‌ای است که محدودیتی در استفاده از آن در هیچ دوره‌ای وجود ندارد. این کفش ۳ خط در دو طرف خود دارد و معمولاً متفاوت از رنگ خود کفش هستند.درست بالای این خطوط مارک کفش را می‌بینید . لوگوی کارخانه سازنده روی زبان کفش هم چاپ شده است. همچنین آرم شبدر ۳ پره را در بدنه خارجی کفش می‌توانید ببینید. ین الگوی سنتی هیرینگبون در قسمت بیرونی باعث ایجاد کشش فوق العاده‌ای به این کفش می‌شود. قسمت بیرونی آن بسیار محکم است زیرا از لاستیک ساخته شده است. به نظر می‌آید که این کفش اولین نمونه‌ای است که پوسته پلاستیکی را در قسمت انگشتان قرار داده است. این پوسته سخت و حالت تخت قسمت انگشتان پا به عنوان محافظی برای انگشتان عمل می‌کند. ارتفاع کم بالای مچ امکان حرکت آزادآن را فراهم می‌کند. سازندگان این کفش طراحی قدیمی آن را به دلیل عملکرد خوب و نرم آن همچنان حفظ کرده‌اند چراکه هیچ مشکلی به دلیل الاستیک بودن کفش در حرکت کردن وجود ندارد. اگر سایز پای شما زیاد نباشد می‌توانید این کفش را نیم سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید. این یک کفش تمام چرم است. علاوه بر این ، برای راحتی پا لایه صاف و نساجی در قسمت بالایی آن استفاده شده است. آستر این کفش مشبک است و امکان عبور بیشترین حجم هوا را فراهم میکند.جزییات دوخت در ساخت این کفش رعایت شده است ونرمی و راحتی پا در مرکز آن در نظر گرفته شده است. این مدل بخشی از تاریخ است که بسیاری از ستاره های برتر از آن استفاده کرده اند. سازندگان آن را در ۲۰ نسخه مختلف منتشر کرده‌اند. بنابراین، تمام گروه‌های سنی جزو مصرف‌کنندگان این نمونه هستند. آدیداس از ۵۰ سال گذشته تاکنون هرگز این مدل را کاملاً بازسازی نکرده و از همان فرمول استفاده کرده است و محبوبیت زیادی بین خریداران خود دارد.
نکات مثبت:
-۱۰۰ درصد چرمی
-پوسته پلاستیکی روی پنجه
-مقرون به صرفه
-پهن بودن قسمت پنجه
نکات منفی:
-کیفیت چرم در حد مارک نیست
-وجود نمونه‌های تقلبی

۵-کانورس چاک تیلور (All Star High Top)

مورد بعدی نمونه‌ای دیگر از کانورس است که با طراحی آیکونیک و خاص خود به هر نوع لباسی می‌آید. این کفش یونی سکس بدون در نظر گرفتن جنسیت برای هر کس مناسب است.با اینکه این کفش ساق‌دار است کم وزن است بنابراین برای هر منظوری می‌توان از آن استفاده کرد مانند پیاده‌روی، دویدن و یا بازی کردن بسکتبال. این کفش برای اولین بار در سال ۱۹۱۷ معرفی شد. بسکتبالیستی به نام چاک تیلور این کفش‌ را با اضافه کردن قسمت مچ به آن مشهور کرد.این قسمت اضافه شده بسیار برای پا متناسب بود و در تمام قسمت آن با نوشته چاک تیلور نشان گذاری شد. سایز این کفش‌ها بزرگ‌تر از میزان استاندارد آن است بنابراین اگر قصد خرید این نمونه را دارید بهتر است یک سایز کوچکتر از حد نرمال انتخاب کنید. به نظر من برجسته‌ترین ویژگی این کفش کف آن است که با فناوری ارتولیت وارد تجارت شد.هم‌اکنون این شرکت بهترین تولید کننده کفی محسوب می‌شود. این کفی سازگار با محیط زیست تضمین می‌کند که پای شما هنگام قرار گرفتن در کفش احساس راحتی کند. در حالی که کفی راحت ، پاهای شما را آسوده نگه می‌دارد ، قسمت بیرونی کف به شما کمک می کند تا مطمئن قدم بردارید. برای ساخت کفه بیرونی کفش از لاستیک جوش داده شده استفاده می‌شود که باعث دوام بالای کفش و تماس خوب آن با سطح می‌شود.سازندگان این کفش از بافت پارچه‌ای برای تولید آن استفاده می‌کنند که در نوع خود منحصر به فرد و مورد پسند افراد زیادی قرار گرفته است. من به شخصه زبانه الاستیکی کفش را دوست دارم. در دوران کودکی‌ام ، همیشه با درست کردن و مرتب کردن زبانه کفش‌هایم مشکل داشتم. حدس می‌زنم نیازی نیست با مشکلی که من برای مرتب کردن زبانه کفش روبه‌رو می‌شدم دست‌وپنجه نرم کنید.همچنین، این کفش با ساختاری از جنس برزنت باعث ورود هوا به آن می‌شوند.
نکات مثبت:
-کفی اورتولیت
-ساختار برزنتی در قسمت بالایی
-راحتی برای تمیزی
-باارزش بودن خرید آن
نکات منفی:
-کفی صاف و کم‌انعطاف
-نبودن ساپورت برای گرفتن قوس پا

۶ – مردانه نایک مدل (Air Max ۹۰ Essential Low-top)

دوستداران سبک قدیمی از معرفی این مدل خوشحال می‌شوند. این مدل کفش درواقع در دهه ۹۰
میلادی به بازار عرضه شد ولی نایک با ایجاد تغییراتی در آن آن را برای استفاده در زمان حال مناسب کرده است و می‌توانید علامت نایک را در قسمت انتهای پاشنه کفش مانند مدل‌های قدیمی‌تر این شرکت روی این کفش ببینید. این نمونه بندی با فیکس شدن توسط بندها به شما حس امنیت می‌دهد. این کفش در رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شود و به لطف فناوری جدید نایک می‌توانید رنگ هر قسمت را انتخاب کنید. بیایید در مورد مواد به کار برده شده برای ساخت آن صحبت کنیم. ماده اصلی که برای ساخت آن استفاده می‌شود چرم است ولی کفی خارجی آن از پلاستیک و پلیمر سنتز شده و ناحیه بالاتر آن مشبک است که نرم و راحت به نظر می‌رسد.روی زبانه این کفش نام و نشان این برند چاپ شده است که در نوع خود زیباست. جنس کفه داخلی آن از نوعی فوم بادوام است ک بسیار سبک و راحت است. این نوع از پی.یو وزن کمی دارد و بسیار محکم و قوی به نظر می‌رسد. وجود بالشتک‌های نرمی که در زیر پای شما و داخل کفش
هستند به پا حس راحتی می‌دهند.این مدل اولین کفشی بود که کفی (ایر مکس)Max Air در قسمت انتهایی خود داشت که باعث منعطف شدن و جذب شوک ناشی از ضربه در هنگام پرش می‌شود. وجود الگویی مشبک و لایه‌های نایلونی به هم فشرده تماس بسیار خوبی را با زمین باعث می‌شوند. این کفش همچنین دارای دارای لایه‌های زیره به هم فشرده برای امنیت هرچه بیشتر پا است.هیچ مشکلی در فیت شدن پا در کفش پیدا نخواهید کرد.سایز کفش از نمودار استاندارد ایالات متحده پیروی می‌کند و تفاوت کمی در اندازه آن با کفش واقعی وجود دارد. این محصول در سایزهای استاندارد ۶ تا ۱۴ برای آقایان موجود است ودارای عمق متوسطی است. از این طریق ، اگر پاهای شما نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک ، برایتان مناسب است.
نکات مثبت:
-جذب کننده شوک ضربات
-خاصیت انطباق‌پذیری
-طراحی کلاسیک
-کفش چرمی
نکات منفی:
-ظاهری حجیم و بزرگ

۷- مردانه مخصوص دویدن (Air Huarache)

در سال ۱۹۹۱ ، سازنده مشهور نایک این کفش را با قابلیت‌های زیاد به بازار عرضه کرد و اعلام كردند كه کفش‌های مخصوص دویدن در آینده هستند. به طور قطع ، اين کار از جالبترين طرح هاي ساخته شده توسط نايك است که با علاقه بسیار زیاد طرفداران خود در سراسر جهان روبه‌رو شده بود. وجود آستری از جنس نئوپان و اسپندکس درون کفش این حس را القا می‌کند که پا درون جوراب رفته است. ایده ساخت این کفش از کفش‌هتی اسکی روی آب برگرفته شده بود وپوشیدن آن ارزش تجربه کردن را دارد چراکه پا در آن بسیار خوب جا می‌گیرد و در این صورت راحتی زیادی را برای پا فراهم می‌کند و به دلیل داشتن ویژگی داینامیکی خشک پا را گرم نگه می‌دارد. البته که شکی در راحتی این کفش وجود ندارد ولی بهتر است که یک سایز بزرگ‌تر رت سفارش دهید به این دلیل که کفش‌های نایک یک سایز از میزان استاندارد کوچک‌تر هستند. برای راحتی بیشتر قطعه‌ای هوادار کفش در جلوی آن و پاشنه قرار گرفته‌اند. کفه خارجی آن دارای لبه‌های بزرگی است که تماس عالی را روی زمین برقرار می‌کنند و در هرصورت به دلیل وجود کانال‌های عمیق منعطف پای شما هیچ شکی را تجربه نمی‌کند. در کفی بیرونی این نمونه که از جنس پلاستیک است ، الگوی مشبکی تکرار شده است و در صورت استفاده زیاد از بین نمی‌رود. خوشبختانه در قسمت جلوی آن از شیارهای منعطف استفاده شده است در نتیجه باعث آزادی هرچه بیشتر در حرکت می‌شود.در لایه بالایی از ترکیب چرم و پارچه بافت‌دار استفاده شده که به معنی وجود مواد سبک با قابلیت عبور هوا در ساختار این کفش می‌باشد. نکته خوب دیگری که در طراحی این کفش رعایت شده است پاشنه پهن آن است که به مچ پا برای قرار گرفتن مناسب در کفش کمک می‌کند.
نکات مثبت:
-وزن کمتر از ۱۱ اونس
-راحتی در تمیز کردن
-قیمت معقول
نکات منفی:
-پهن بودن قسمت پنجه پا
-گاهی اوقات صدای ناخوشایندی در تماس با سطح ایجاد می‌کند

۸- مردانه نایک مدل (۰۷ Air Force Trainers)

این پنجمین کفش در لیست از نایک است که عظمت این برند را در صنعت اثبات می‌کند. بنابراین، از نظر ارزش برند می توانید اطمینان داشته باشید که با خرید از این برند پول خود را به هدر نداده‌اید. نکته‌ای که درباره این کفش مرا تحت تأثییر قرار داد تنوع رنگی آن بود که می‌توانید رنگ مورد نظر خود را از بین ۵۰ نمونه متفاوت انتخاب کنید بنابراین مشتریان در هر سن و سلیقه‌ای می‌توانند نمونه دلخواه خود را بخرند. جنس اصلی این کفش از چرم است و کفه آن از پلیمر سنتز شده ساخته شده است. چرمی که در قسمت بالایی این کفش به کار برده می‌شود چسبندگی خاصی را ایجاد می‌کند و باعث فیت شدن پا در آن می‌شود . همچنین در نزدیکی مچ پدهای کوچکی برای محافظت از آن ناحیه قرار داده شده است. کفه داخلی از فوم و بیرونی از لاستیک ساخته شده است بنابراین می‌توانید از دوام و راحتی این کفش مطمئن باشید و نگران لیز خوردن روی سطح نباشید چراکه کفه خارجی آن اصطکاک قابل اطمینانی را با سطح برقرار می‌کند. کفش سبک و قابلیت عبور هوا از خود را دارد و به دلیل طراحی زیبا قابل استفاده در هر فصلی می‌باشد.به راحتی تمیز می‌شود و اگر رنگ تیره آن را انتخاب کنید به ندرت مجبور به تمیز کردن آن می‌شوید.
نکات مثبت:
-به آسانی تمیز می‌شود
-راحت
-قیمت معقول
نکات منفی:
-زبانه انعطاف‌پذیری ندارد

۹- کفش( Air Jordan ۱۱ Retro Low Concord)

مایکل جردن در سال ۱۹۹۵ بازنشستگی را کنار گذاشت و یک فصل عالی را رقم زد و توانست قهرمانی را برای باشگاه خود بدست آورد.در این زمان، یک کفش افسانه‌ای تمام توجه تماشاگران را به خود جلب کرد که تنها توسط جردن استفاده می‌شد. این نمونه بسیار شبیه به کفش جردن ۱۱ است که برای علاقه‌مندان به عنوان یک نوستالژی تلقی می‌شود. این کفش بسیار راحت و سبک است. کفه مرکزی آن از یک لایه نازک فیلون ساخته شده و کاملاً نرم است. کفه بیرونی کفش دارای شیارهای پهنی است که ظاهر خوبی به آن بخشیده و روی زمین خارق‌العاده عمل می‌کند. درواقع وقتی از لاستیک جامد برای کفه خارجی استفاده شود روی زمین تماس خوبی برقرار می‌کند ولی ممکن است کمی به پا آسیب برساند. از طرفی دیگر، اگر این لاستیک سبک باشد تماس خوبی با زمین برقرار نمی‌کند. نکته جالب این است که در این کفش از ترکیبی از هر دو نوع لاستیک استفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید از تماسبسیار خوب آن با زمین و همچنین راحتی رضایت بخشی لذت ببرید. همچنین در انتهای قسمت فوقانی کفش از پوششی چرمی استفاده شده و فیبرهای کربنی در کفه میانی و خارجی قرار داده شده‌اند که باعث ثبات خوبی در کفی مرکزی کفش شده است. لایه مشبک بالایی آن به راحتی شما می‌افزاید که بالای این ناحیه نوارهای نایلونی به آن متصل شده است. پس از بستن کفش در پا حس امنیت و راحتی را کاملاً دریافت می‌کنید. این نمونه در رنگ‌های گوناپونی به بازیر عرضه شده است و فروشنده آن را در ۲۷ رنگ مختلف به شما پیشنهاد می‌دهد.
نکات مثبت:
-طراحی منحصر به فرد
-دارای کیسه هوا
-دارای محافظ چرمی
نکات منفی:
– قسمت پنجه کفش تنگ است

۱۰-مردانه آدیداس (Pro Spark ۲۰۱۸)

این کفش آخرین نمونه در لیست ماست. این مدل از آدیداس به دلیل داشتن ساقی کوتاه راحت و امن گزارش شده است. به دلیا توری بودن رویه کفش پا از نظر آناتومیک بسیار خوب در آن قرار می‌گیرد. این کفش از نظر اندازه و قالب استاندارد است بنابراین با خیال راحت می‌توانید آن را سفارش دهید. مدل این کفش در نوع خود منحصر به فرد است و می‌بینید لبه‌های آن کمی گردتر طراحی شده است. به جرأت می‌توان گفت که این محصول یکی از بهترین نمونه‌ها برای استفاده آن در بسکتبال است. سازندگان آن از تکنولوژی فوم ابری برای ساخت کفه میانی آن استفاده کرده‌اند که در نتیجه راحتی و نرمی بسیار خوبی را برای پا ایجاد می‌کند به علاوه جنس ارتولیتی کفه داخلی آن راحتی کفش را دوچندان کرده است. پاشنه پا از پدهای کوچکی برای امنیت بیشتر ساخته شده . ظاهر این کفش بسیار شیک و خوش‌فرم است و وزن آن حدود ۱۲ اونس تخمین زده شده است. از این کفش در جاهای گوناگون می‌توانید استفاده کنید. آدیداس از پارچه‌های سنتزی در این کفش استفاده کرده است. لایه‌های مشبک بالای آن باعث رفت و آمد هوا به کفش می‌شوند. برای قسمت انگشتان لایه‌های سنتزی به کار برده شده است که توسط اتصال‌های دیجیتالی برای استحکام بیشتر آن ناحیه سفت شده‌اند. این محصول ضد آب نیست و بهتر است در فصل‌های بارانی از آن استفاده نکنید.
نکان مثبت:
-طراحی مدرن
-کفه داخلی ارتولیت
-فوم ابری
-کفه لاستیکی
نکات منفی:
-محدودیت در رنگ

نکاتی برای خرید کفش بسکتبال

نکاتی برای خرید کفش بسکتبال

اگر قبلاً کفش بسکتبال خریداری نکردید، مسلماً برای تهیه کردن یک جفت نمونه خوب به مشکل برمی‌خورید زیرا نمونه‌های مختلفی در بازار وجود دارد و گیج شدن در انتخاب امری اجتناب ناپذیر است. به علاوه، باید نکات زیادی را در انتخاب کفش به خاطر بسپارید. نگران نباشید من به شما در خرید یک جفت کفش مناسب کمک می‌کنم بنابراین بهتر است این نکات را یادداشت و یا در ذهن نگه دارید تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

۱-ظاهر کفش

ممکن است این نکته برای بسیاری از افراد مهم نباشد ولی افرادی هم هستند که به ظاهر و استایل کار توجه زیادی نشان می‌دهند چراکه ظاهر اولین چیزی است که درباره شما سخن می‌گوید. بعضی از روانشناسان معتقدند که پوشیدن طرح‌ها و رنگ‌های دلخواهتان باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود و در عملکردتان تأثییر گذار است. جدا از این مسئله، جوانان به تیپ و ظاهرشان اهمیت می‌دهند بنابراین طرح مورد نظر اولین گزینه در ظاهر است که مشتریان در خوب انتخاب کردن آن دقت می‌کنند.

۲-برند

بازیکنان حرفه‌ای همیشه به دنبال برندی خوب و معتبر هستند. مسابقات و بازی‌ها برایشان مهم هستند و نمی‌خواهند با خرید محصولاتت با استاندارد پایین آنها را خراب کنند.بنابراین می‌خواهند از کیفیت محصول مورد نظر اطمینان داشته باشند. از طرفی دیگر، مارک‌های تجاری به دلیا داشتن شهرت و معروفیت روی کیفیت محصولات تولیدی خود تمرکز می‌کنند. بنابراین، برای مطمئن شدن از از کیفیت محصول مورد نظر بهتر است از برندهای معروف خرید کنید اگرچه که تهیه کفش از این برندها کمی برایشان گران تمام می‌شود.

۳-وزن

کفش‌های بسکتبال در سایزهای مختلف و وزن‌های گوناگون وجود دارند. به طور نرمال، اگر می‌خواهید باانرژی بازی کنید بهتر است از ورژن‌های سنگین استفاده کنید که بالشتک‌های اضافه کوچک و محافظتی کافی در برابر ضربه را داشته باشند. اما اگر برای دو سرعت بخواهید کفش تهیه کنید، نمونه‌های سبک برایتان بسیار ایده‌آل هستند.

۴-شکل

از دیدن شکل‌های مختلف در بازار شگفت‌زده خواهید شد. درواقع شکل کفش گویای استایل بازی بازیکنان است. بعضی از کفش‌ها فیت تنگ‌تری دارند که به حرکت آزادانه شما کمک می‌کنند که اکثر آنهایی که مخصوص دویدن  هستند این ساختار انعطاف‌پذیر را دارند وآخرین مسئله این است که یک ورزشکار حرفه‌ای می‌خواهد این اطمینان را کسب کند که کفشی که تهیه می‌کند ساختاری محکم دارد و پا در آن فضای کافی و آزاد داشته باشد.

۵-استایل بازی و نقش‌ها

از عوامل انخاب کفش نحوه بازی کردن شما در زمین است.اگر یک بازیکن قدرتی باشید و چالش با حریفان را دوست دارید بهتر است کفش محکم و بادوامی تهیه کنید که از شما در این رقابت‌ها محافظت کنند. اگر بازیکن سرعتی هستید و می‌خواهید در سرعت از رقیبانتان پیشی بگیرید باید کفشی را تهیه کنید که به انغطاف شما در حرکت کمک کند. بعضی از کفش‌ها سبک هستند و از پا کمتر محافظت می‌کنند. دانستن نقشتان در بازی بسیار مهم است. بازیکنان سانتر به کفش‌هایی نیاز دارند که از مچ پاها محافظت منند. اما بازیکنان سرعتی به راحتی و نرمی باید بیشتر اهمیت دهند و توجه کم‌تری به حفظ امنیت پاها کنند.

۶- دوام

همان طور که قبلاً مطرح کرده بودم برخی از بازیکنان نیازی به انتخاب کفش‌های سنگین ندارند ولی این به معنای آن نیست که کفشی شل و سست را انتخاب کنند. این فرضیه درست است که کفش‌های سبک دوام کم‌تری دارند. در این حالت، به دنبال کیفیت و برندهایی باشید که از دوام آنها مطمئن هستید مانند توجه به مواد به کار برده شده در ساخت کفش، ساختار کفی کفش، اعتبار برند و…

۷-ارتفاع کفش

می‌توانید کفش‌ها را براساس ارتفاع آنها در ۳ دسته طبقه بندی کنید: بلند، متوسط، کوتاه. کفش‌هایی که ارتفاع بیشتری دارند و مچ را پوشش می‌دهند برای بازیکنانی که در پست‌های تهاجمی بازی می‌کنند و نیاز به سنگینی و حفاظت کفش از پاها دارند مناسب است و نمونه‌های کوتاهتر آنها برای گاردهای سرعتی که نیاز به حرکت نرم و سریع دارند پیشنهاد می‌شود. اما اگر یک بازیکن همه کاره باشید؟ آنگاه بهتر است از کفش‌های با ارتفاع متوسط استفاده کنید که ذره‌ای از هر قابلیت را داشته باشد و در عین حال از مچ پاها محافظت کند و انعطاف خوبی هم داشته باشند.

۸-مواد به کاربرده شده در ساخت

این فاکتور در انتخاب بسیار مهم است. در تمامی حالت‌ها کفش‌هایی که از مواد مناسب ساخته می‌شوند در نشان دادن عملکردتان بسیار موثرند. مواد ارزان در عبور دادن هوا ضعیف عمل می‌کنند.  عرق کردن پا  در بازی شما در زمین تأثیر می‌گذارد. در نتیجه به دنبال موادی باشید که از لاستیک‌های سنتز شده ساخته شده باشند. معمولاً مواد منفذدار که نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک هستند برای خنک نگه داشتن پا و محافظت از آن عالی عمل می‌کنند. می‌بینید که به گزینه ارتفاع کفش قبل از مواد سازنده آن اشاره کردم ، به این دلیل که زمانی که تصمیم خود را در خرید کفشی با ارتفاع مناسب بگیرید، انتخاب کفش با مواد مناسب راحت‌تر می‌شود.برای مثال ، کفش‌هایی با قسمت بالایی نرم که برای تحرک بیشتر استفاده می‌شوند در کفش‌های با ساق کوتاه مشاهده می‌شوند. از طرفی دیگر، کفش‌های با ارتفاع بیشتر دوام و مقاومتشان در آن ناحیه بیشتر است.

۹-انعطاف و نرمی

بازیکنانی که در پست جلو بازی می‌کنند نیاز به راحتی و نرمی در کفش‌های خود دارند و همچنین نمی‌خواهند امنیت پای خود را در بازی از دست بدهند چراکه انعطاف در کفش مانع از رسیدن شوک و ضربه به پا می‌شود. به طور نرمال،کفی‌های قسمت مرکزی کفش که از پلی‌اورتان ساخته می‌شوند ثبات خوبی دارند، به علاوه استفاده از تکنولوژی  مثل به کار بردن بالشتک‌های کوچک استحکام و ثبات بیشتری را در نزدیکی پنجه و ناحیه انتهایی فراهم می‌کنند. بازیکنان سبک‌تر که در پست‌های عقب‌تر هستند در کفش خود به بالشتک‌های بیشتر با واکنش‌های بالاتر نیاز دارند. معمولاً بهتر است از بالشتک‌های از جنس فوم و یا هوا به خاطر خاصیت الاستیسیته خوبشان در این کفش‌ها استفاده شود.با این حال، این نمونه‌ها از ضربات در امان نیستند.به علاوه ،بالشتک‌های فومی عمر زیادی ندارند.

۱۰-تماس کفش با زمین

این فاکتور یکی از نکات کلیدی است که نباید از آن صرف نظر کنید. کفش‌های بسکتبال با بهترین تماس با کف زمین می‌توانند باعث بالا رفتن اعتماد بنفستان در ایفای نقش شوند. می‌توانید ناگهان بایستید و یا جهت خود را عوض کنید و حریفتان را گیج کنید.

۱۱- قالب درست

کفش شما باید کاملاً مناسب پاهایتان باشند تا راحتی و آرامش در آنها احساس کنید.نباید بیش از حد تنگ و یا گشاد باشند و کاملاً باید متناسب با سایز پاهایتان انتخاب شوند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که  فضای کافی برای شصت پا  وجود دارد یا نه چراکه در صورت درست نبودن سایز در مدت زمان طولانی باعث آسیب رسیدن به پاها می‌شود.

۱۲-قیمت

بودجه خود را قبل از انتخاب کفش مشخص کنید. انواع مختلف کفش در بازار وجود دارند که قیمت‌هایشان بسته به کیفیت و برند و نوع ساختشان متغییر است. اگر شما بازیکنی تازه‌کارید بهتر است در ابتدای کار زیاد هزینه نکنید. محصولات گران قیمت برای ورزشکاران حرفه‌ای مناسب هستند.منظور من این نیست که کفش‌های ارزان بخرید. سعی کنید بودجه‌ای در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در نظر بگیرید و کفشی را انتخاب کنید که با آن بتوانید احتیاجات خود را برطرف کنید.

سوال‌ها

سوال‌ها

۱-چه کیفیتی در کفش باعث افزایش تماس آن با زمین می‌شود؟
کفش‌های بسکتبال با اصطکاکی مناسب فرمول ویژه‌ای دارند. اولین عامل، تماس کفش با زمین است و باید طوری طراحی شوند که نیمی از کف خارجی آنها در تماس کامل با زمین قرار بگیرند. جنس مواد به کاربرده شده در کفی خارجی و امکان عبور هوا از آن ۲ فاکتور بسیار مهم هستند که باید به آنها توجه شوند.
۲-فیت شدن پا در کفش تا چه اندازه اهمیت دارد؟
مناسب بودن سایز کفش بسیار اهمیت دارد زیرا اگر پای شما در کفش شل باشد باعث آسیب رسیدن و حتی در آمدن کفش از پا در زمین بازی می‌شود.در مقابل اگر بسیار تنگ باشد باعث می‌شود پا اذیت شود. بنابراین راحتی پا در کفش الزامی است کفش‌های با ساق بلند راحت‌ترین حالت را برای پا فراهم می‌آورند.
۳-چگونه می‌توان اصطکاک کفش با زمین را افزایش داد؟
راههای گوناگونی برای افزایش تماس کفش با زمین وجود دارد. برای مثال، می‌توانید از مایع خاصی برای بالا بردن میزان این تماس قبل از مسابقه استفاده کنید که باعث می‌شود کفش چسبندگی اضافه به زمین پیدا کند. از یک پارچه برای تمیز کردن کف کفش در زمان استراحت بازی استفاده کنید. بهتر است برای اصطکاک بیشتر کفش آن را تمیز نگه دارید. همچنین می‌توانید کفش های خود را با آب صابون بشویید.
۴-آیا کفش‌های بسکتبال با بهترین چسبندگی به شما در پریدن بیشتر کمک می‌کنند؟
بعضی از شرکت‌ها این ادعا را دارند که کفش‌های آنها به بلندتر پریدنتان کمک می‌کنند و محصولات خود را با بهترین و پربازده‌ترین کفی‌ها عرضه می‌کنند. ولی تنها کیفیت کفش در میزان پرش شما موثر نیست بلکه به مهارت، قد و قدرت عضلات شما هم بستگی دارد.
۵-چگونه کفش اصل و تقلبی را بشناسیم؟
همیشه کفش را از مغازه‌های شناخته شده بخرید و اگر آنلاین خرید می‌کنید از سایت‌های معتبر آنها را سفارش دهید. قبل از خرید نظرات خریداران دیگر را مطالعه کنید و قبل از ثبت سفارش شرایط پس دادن کالا را چک کنید. اگر فروشنده سایزی غیر استاندارد را به شما پیشنهاد می‌‌دهد باید آن را به عنوان هشدار در نظر بگیرید و چک کنید که قیمت آن از قیمت ورژن اصلی کفش پایین‌تر است یا خیر. محصولات بسیاری از برندهای معتبر دارای شماره سریال هستند در این صورت می‌توانید چک کنید که شماره سریال کفش با نمونه اصلی آن مطابقت دارد یا خیر.
۶-یک جفت کفش خوب چه مقدار عمر می‌کند؟
به نظر من یک کفش خوب باید چند فصل را برایتان کار کند.
۷-آیا برای کفش بسکتبال که تماس خوبی با زمین دارد نرمی و انعطاف هم مهم است؟
البته که وجود بالشتک‌های نرم حتماً لازم نیست ولی به هشما حس بهتری می‌دهد. بعضی از کفش‌ها تماس بسیار خوبی با زمین دارند ولی این اجزای نرم را ندارند.فقدان این قسمت‌ها باعث می‌شوند که شما سریع‌تر از حد نرمال خسته شوید.
اگرچه پیدا کردن بهترین کفش‌های بسکتبال کار سختی است، اما غیرممکن نیست. به همین دلیل این راهنما را برای انتخاب   شما نوشته‌ام. پیشنهاد می‌دهم که برای روشن شدن ذهنتان برای خرید این لیست را مطالعه کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *