بسکتبال NBA ؛ ۵۰ نکته جذاب که احتمالا نمی‌دانستید – بخش چهارم

بسکتبال NBA

هم اکنون با مقاله‌ای درباره نکات جذاب و شگفت‌انگیز بسکتبال NBA در بهترین سایت خبری بسکتبال، بسکتفا، در خدمت شما هستیم.در قسمت چهارم، به ۱۰ نکته دیگر می‌پرداریم. اگر بخش‌های قبلی را مطالعه نکرده‌اید بر روی لینک‌های زیر کلیک نمایید.

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بسکتبال NBA

۳۱. بسکتبال NBA ؛ کلیولند کاوالیرز در بازی مقابل میامی هیت با بیشترین اختلاف امتیاز، به پیروزی رسید

در تاریخ ۱۷ دسامبر ۱۹۹۱، کلیولند کاوالیرز، تیم میامی هیت را با امتیاز ۱۴۸-۸۰ شکست داد. مارک پرایس و جان بتل در این بازی، هر کدام به تنهایی ۱۸ امتیاز را به ثبت رساندند.

بسکتبال NBA

۳۲.در دهه ۸۰ میلادی، بازیکنی جز رابرت پریش و لری برد، از تیم بوستون سلتیکس، جایزه ارزشمندترین بازیکن سال را به‌دست آورد

من نیز از شنیدن این موضوع تعجب کرده‌ام. این طور که به نظر می‌رسد، این جایزه به فوروارد تیم، سدریک مکسول تعلق دارد. در طول بازی‌های سوم، چهارم و پنجم، او ۷۱ امتیاز به ثبت رساند و توانست از سه گانه لری برد، کوین مک هیل و رابرت پریش، بهتر عمل کند.

بسکتبال NBA

۳۳. تیم اوکلاهاما سیتی تاندر، در گذشته یک قهرمانی بسکتبال NBA بدست آورده است

آن‌ها در سال ۱۹۷۹ تحت نام سیاتل سوپرسانیکس، با مربیگری بازیکن و مربی تالار مشاهیر، لنی ویلکنز، تیم واشنگتن بولتز را ۵ بازی شکست دادند.

بسکتبال NBA

۳۴. ماجرا گاد شمگاد، یک داستان افسانه‌ای نیست

او یکی از پوینت‌گاردهای خوب کالج پراویدنس بوده و قبل از اینکه به کشور دیگری نقل مکان کند، ۲۰ بازی برای تیم واشنگتن ویزاردز انجام داده است. او هم اکنون در چین بازی می‌کند.

بسکتبال NBA

۳۵. لری براون، زمانی مربی تیم‌های بسکتبال کالج بوده است

اکثر طرفداران، لری براون را به عنوان یکی از مربیان پیشرو و شگفت انگیز بسکتبال NBA می‌شناسند اما او مدتی نیز در سطح کالج مربیگری می‌کرده است. او مدت دو سال در دانشگاه کالیفرنیا فعالیت داشته و در اولی سال خود با تیم، آن‌ها را مدعی قهرمانی کرد اما در مقابل تیم لوییزویل شکست خورد. پس از چند سال، براون وظیفه مربیگری تیم کانزاس جی‌هاکس را به مدت پنج فصل بر عهده داشت. او در آخرین سال حضور خود در این تیم، قهرمانی را برای تیم به ارمغان آورد.  او پس از ۱۶ سال با تیم دیترویت پیستونز نیز به قهرمانی رسید و به تنها مربی که از دو سطح کالج و بسکتبال حرفه‌ای به قهرمانی دست یافته است، تبدیل شد.

بسکتبال NBA

۳۶. آیزایا تامس در ۹۴ ثانیه، ۱۶ امتیاز به دست آورد اما همچنان تیم او به پیروزی نرسید

او در بازی تیم دیترویت پیستونز در مقابل نیویورک نیکس، در پنجمین بازی و بازی سرنوشت ساز برای اولین دور بازی‌های پلی‌آف در سال ۱۹۸۴، به این موفقیت دست یافت. دور از انتظار بود اما نیکس موقعیت خود را حفظ کرد و تیم پیستونز را شکست داد.

۳۷. ویلت چمبرلین اولین بازیکنی نیست که در طول یک فصل، ۲۰۰۰ امتیاز را به ثبت رسانده است

این افتخار نصیب جورج یاردلی، بازیکن تیم دیترویت فالکنز است که در فصل سال‌های ۱۹۵۸-۱۹۵۷، ۲۰۰۱ امتیاز به‌دست آورد. او در آن سال، میانگین ۲۷/۸ امتیاز در هر بازی را به ثبت رساند.

بسکتبال NBA

۳۸. آلن آیورسن دارای رکورد بیشترین توپ دزدی در یک بازی پلی‌آف است

اکثر طرفداران از او به عنوان گل‌زنی تهاجمی یاد می‌کنند اما او در تاریخ ۱۳ می ۱۹۹۹، در بازی مقابل اورلاندو مجیک، ۱۰ توپ دزدی را به ثمر رسانده است.

بسکتبال NBA

۳۹. کدام بازیکن رکورد بیشترین میزان موفقیت در پرتاب‌های آزاد را در اختیار دارد؟

این جایگاه متعلق به پوینت‌گارد سابق تیم کلیولند کاوالیرز، مارک پرایس است که در طول حرفه خود، میزان ۹۰/۴ درصد پرتاب آزاد موفق داشته است.

بسکتبال NBA

۴۰. میامی هیت، تنها تیمی است که در دو مسابقه اسلم دانک و سه امتیازی به موفقیت دست یافته است

در مراسم All-Star weekend در سال ۱۹۹۵، هارولد ماینر دومین جایزه خود از مسابقه اسلم دانک را به خانه برد و هم تیمی او، گلن رایس نیز برنده مسابقه پرتاب سه امتیازی شد.

بخش چهارم از نکات بسکتبال NBA نیز به پایان رسید. از این که تا انتهای مطلب در بهترین سایت بسکتبال ایران، همراه تیم ما بودید، از شما ممنونیم. امیدوارم که توانسته باشیم به اطلاعات و دانش شما در این زمینه بیفزاییم. منتظر قسمت بعدی مطلب ما باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *