بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA ؛ پیروزی بوستون و هیوستون راکتس در مقابل حریفان

مسابقات بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA از بامداد پنجشنبه به صورت رسمی بازی‌های خود را پس از پنج ماه دوری از سر گرفت تا تیم‌ها رقابت خود را برای کسب عنوان قهرمانی مجددا از سر گیرند.

در ادامه بازی‌های بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA چه نتایجی رقم خورد؟

همان طور که در خبرهای روزهای گذشته سایت بسکتفا خواندید پیش از آغاز رسمی رقابت‌ها، تیم‌های حاضر در لیگ NBA به مدت یک هفته در قالب بازی‌های دوستانه با یکدیگر به رقابت پرداختند تا تیم‌ها یک دیگر را محک بزنند و همچنین آمادگی بازیکنان خود را بررسی کنند چرا که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان این مسابقات به مدت پنج ماه به حالت تعلیق درآمد. هرکدام از تیم‌ها در سه بازی با یکدیگر به رقابت پرداختند و تیم‌های مدعی برای سایر تیم‌ها خط و نشان کشیدند.

در یک دیدار بوستون سلتیکس و پورتلند تریل بلیزرز به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۱۲۸ بر ۱۲۴ به نفع بوستون به پایان رسید. در این بازی در کوارتر اول بوستون ۳۷- ۲۴ حریف خود را از پیش رو برداشت. در کوارتر دوم مجددا بوستون ۳۰- ۲۴ پیروز شد. اما در کوارتر سوم و چهارم نتایج جور دیگری رقم خورد که البته نتوانست پورتلند را از شکست نجات دهد. در کوارتر سوم پورتلند موفق شد با نتیجه ۳۸ بر ۲۷ و در ست چهارم نیز با نتیجه ۳۸ بر ۳۴ بوستون را مغلوب کند ولی در مجموع کلی نتیجه بازی ۱۲۸ بر ۱۲۴ به نفع بوستون به پایان رسید. در این بازی امتیازآورترین بازیکن بوستون جیسون تاتوم بود که در مدت زمان ۴۰ دقیقه ای حضورش در زمین توانست ۳۴ امتیاز، ۴ ریباند و ۸ اسیست بدست آورد و نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشته باشد. از سوی دیگر نیز امتیازآورترین بازیکن پورتلند جوزف نارکیک بود که در مدت زمان ۳۲ دقیقه ای حضورش در زمین توانست ۳۰ امتیاز، ۹ ریباند و ۵ اسیست را به نام خود ثبت کند. همچنین دامین لیارد نیز در ۴۴ دقیقه و کسب ۳۰ امتیاز، ۱۶ اسیست و ۲ ریباند نیز به نام خود به ثبت رساند.

در دیگر بازی هیوستون راکس و میلواکی باکس با یکدیگر به رقابت پرداختند که هیوستون موفق شد با نتیجه ۱۲۰- ۱۱۶ حریف خود را شکست دهد. کوارتر اول با برتری ۳۲- ۲۹ هیوستون به اتمام رسید. کوارتر دوم نیز هیوستون با نتیجه ۳۰-۲۵ پیروز به رختکن رفت. در کوارتر سوم میلواکی که تلاش خود را دو چندان کرده بود موفق شد با نتیجه ۳۶ بر ۲۷ بر هیوستون چیره شود اما در کوارتر چهارم نیز باز هیوستون بود که توانست ست را با نتیجه ۳۱ بر ۲۶ به نفع خود به پایان برساند و در مجموع جمع امتیازات ۱۲۰- ۱۱۶ هیوستون پیروز میدان شود. در این بازی امتیازآورترین بازیکن هیوستون راسل وستبروک بود که در مدت زمان ۳۸ دقیقه ای حضورش در زمین توانست ۳۱ امتیاز، ۶ ریباند و ۸ اسیست بدست آورد و نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشته باشد. از سوی دیگر نیز امتیازآورترین بازیکن میلواکی یانیس آنتتوکومپو بود که در مدت زمان ۳۳ دقیقه ای حضورش در زمین توانست ۳۶ امتیاز، ۱۷ ریباند و ۸ اسیست را به نام خود ثبت کند.

بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA

بازی میان اورلاندو مجیک و ساکرامنتو کینگ با نتیجه ۱۳۲- ۱۱۶ به نفع اورلاندو به اتمام رسید. به جز در کوارتر آخر تمامی ست‌ها به نفع تیم برنده رقم خورد. اورلاندو در ست اول با نتیجه ۴۴- ۲۶ ، در ست دوم با نتیجه ۳۴- ۲۸ و در ست سوم با نتیجه ۳۵ بر ۲۴ پیروز و ست چهارم را نیز با نتیجه ۳۸ بر ۱۹ واگذار کرد اما در مجموع کلی با نتیجه مذکور پیروز میدان شد. در این بازی امتیازآورترین بازیکن اورلاندو ترنس روس بود که در مدت زمان ۲۳ دقیقه ای حضورش در زمین توانست ۲۵ امتیاز، ۲ ریباند و ۱ اسیست بدست آورد و نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشته باشد. از سوی دیگر نیز امتیازآورترین بازیکن کینگ هری گیلز بود که در مدت زمان ۲۰ دقیقه ای حضورش در زمین توانست ۲۳ امتیاز، ۸ ریباند و ۱ اسیست را به نام خود ثبت کند.

در یک بازی دیگر سن آنتونیو اسپرز و ممفیس گریلیزر به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۱۰۸ بر ۱۰۶ به نفع سن آنتونیو به پایان رسید. در ست اول سن آنتونیو موفق شد با نتیجه ۳۱ بر ۲۵ حریف خود را شکست دهد. کوارتر دوم اما با نتیجه ۲۹ بر ۲۸ به نفع ممفیس به اتمام رسید. کوارتر سوم دوباره نوبت به سن آنتونیو رسید که توانست کوارتر را ۲۶ بر ۲۲ به نفع خود به اتمام برساند. کوارتر چهارم اما ممفیس علیرغم این که موفق شد نتیجه ۳۰ بر ۲۳ را رقم زند نتوانست از شکست بگریزد و در مجموع کلی با نتیجه بسیار نزدیک ۱۰۸ بر ۱۰۶ مغلوب شد. در این بازی امتیازآورترین بازیکن سن آنتونیو اسپرز دیخانته مورای بود که در مدت زمان ۳۴ دقیقه ای حضورش در زمین توانست ۲۱ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۳ اسیست بدست آورد و نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشته باشد. از سوی دیگر نیز امتیازآورترین بازیکن ممفیس جا مورانت بود که در مدت زمان ۳۷ دقیقه ای حضورش در زمین توانست ۲۵ امتیاز، ۹ ریباند و ۹ اسیست را به نام خود ثبت کند.

بازی میان فونیکس سانز و دالاس موریکس نیز با نتیجه ۱۱۷ – ۱۱۵ به نفع فونیکس رقم خورد. در ست اول دالاس ۳۵ بر ۲۳ حریف خود را شکست داد و در ست دوم با نتیجه ۳۸ بر ۳۷ موفق به شکست حریف خود شد. اوج کار فونیکس که پیروزی را برای آنان رقم زد در ست سوم اتفاق افتاد که آنها با یک کامبک فوق العاده توانستند ست سوم را با نتیجه ۳۶ بر ۱۹ به اتمام برسانند. ست چهارم نیز دالاس هر چه تلاش کرد نتوانست اختلاف را جبران کند و علیرغم اینکه ست چهارم نیز با نتیجه ۲۳ بر ۲۱ به نفع این تیم رقم خورد باز هم با اختلافی دو امتیازی فونیکس بود که پیروز میدان شد. در این بازی امتیازآورترین بازیکن فونیکس سانز دوین بوکر بود که در مدت زمان ۳۱ دقیقه ای حضورش در زمین توانست ۳۰ امتیاز، ۳ ریباند و ۴ اسیست بدست آورد و نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشته باشد. از سوی دیگر نیز امتیازآورترین بازیکن دالاس موریکس لوکا دانچیچ بود که در مدت زمان ۳۸ دقیقه ای حضورش در زمین توانست ۴۰ امتیاز، ۸ ریباند و ۱۱ اسیست را به نام خود ثبت کند.

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *