• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • بررسی گروه C جام جهانی بسکتبال چین ؛ اسپانیا به دنبال تکرار قهرمانی

بررسی گروه C جام جهانی بسکتبال چین ؛ اسپانیا به دنبال تکرار قهرمانی

  • توسط مینا
  • 30/08/2019
  • خبر
  • 0

انتظار می‌رود تیم ملی اسپانیا در گروه C جام جهانی بسکتبال چین صدرنشین گروه باشد، اما برای کسب عنوان دومی رقابتی سخت را شاهد خواهیم بود.

بررسی گروه C جام جهانی بسکتبال چین

اسپانیا، تیم دوم رنکینگ جهانی یک‌بار دیگر با بازیکنان مستعد خود در جام حاضر شده و برای کسب عنوان قهرمانی پای به میدان مسابقات جام جهانی بسکتبال چین گذاشته است. آن‌ها از صدرنشینی در گروه C مطمئن هستند. پورتوریکو، تونس و ایران برای کسب عنوان دومی تلاش خواهند کرد و در این مسیر منتظر خلق یک هیجان فوق‌العاده باشید. پورتوریکو امیدوار است تا دوران طلایی خود را تکرار کند و ایران و تونس به واسطه عملکرد خوب در مرحله انتخابی نمی‌توانند نادیده گرفته شوند.

شانس اول صعود: اسپانیا

قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ همیشه در کورس کسب عنوان قهرمانی بوده و جام جهانی بسکتبال چین هم از این قاعده مستثنی نیست. آن‌ها پائو گسلول بازیکن کهنه‌کار خود را از دست داده‌اند اما استعداد خارق‌العاده‌ای به نام مارک گسول، برادر کوچکتر پائو در این تیم قرار دارد که انجام هر کاری از او برمی‌آِید. در تیم سرخیو اسکاریولو، تلفیقی از تجربه و جوانی دیده می‌شود. ریکی رابیو، گارد رأس فونیکس سانز سومین جام جهانی خود را به چشم می‌بیند و از این حیث طلایه‌دار اسپانیا است، برادران هرنان گومز«ویلی و خوانچو» فاز هجومی اسپانیا را در این رقابت‌ها تقویت خواهند کرد. تجربه جام جهانی ویکتور کلور، سرجیو لوی و رودی فرناندز گویای ارزشمند بودن آن‌ها برای تیم ملی اسپانیا است.

بازی کلیدی: اسپانیا و پورتوریکو

به نظر می‌رسد بزرگترین تهدید برای اسپانیا تیم ملی پورتوریکو باشد که از رویارویی با تیم عنوان‌دار جام جهانی هراسی ندارد. پورتوریکو از دوران طلایی خود که در آن تیم ملی آمریکا را در المپیک آتن شکست داد کاملاً فاصله گرفته است و یک تیم پراکنده را با خود به همراه آوردند. امید آن‌ها به جیان کلاول است که با بازی در تیم استودیانتس مادرید اسپانیا با سبک بازی تیم ملی این کشور آشنا است. اما فراموش نکنیم که پورتوریکو در جام جهانی ۲۰۰۲ توانست تیم ملی اسپانیا را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات برسد. آیا تاریخ در چام جهانی بسکتبال چین تکرار خواهد شد؟

ستاره گروه: مارک گسول

این ستاره اسپانیایی پس از ایفای نقشی کلیدی در قهرمانی تورنتو رپترز در لیگ NBA این فرصت را دارد تا تابستان خود را نیز طلایی کند. گسول در چهارمین جام جهانی خود حضور دارد که شروع آن با قهرمانی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۰۶ همراه بود.با توجه به غیبت برادرش پائو، فشار بیشتری روی گسول است تا میانه میدان اسپانیا را رهبری کند. وی که سابقاً بازیکن دفاعی سال NBA لقب گرفت در سن ۳۴ سالگی همچنان جسور و نترس بازی می‌کند. تطبیق‌پذیری وی در خط حمله «که توانایی امتیازگیری از هر نقطه از زمین را داراست» او را به بازیکنی تبدیل کرده که اسپانیا هر زمان به امتیازگیری نیاز داشته باشد به او تکیه کند. نکته مهم‌تر اینکه، رهبری گسول اسپانیا را به کسب یک عنوان ارزشمند دیگر امیدوار می‌کند.

مستعدترین بازیکن: خوانچو هرنان گومز

این بازیکن ۲۳ ساله توانایی این را داراست تا در اولین حضور خود در جام جهانی تاریخ‌ساز شود و اگر وی موفق به انجام این مهم گردد اسپانیا به تیمی ترسناک‌تر از قبل تبدیل خواهد شد.
خوانچو که در دنور تاگتس بازی می‌کند بعد از عمل جراحی عضله مرکزی خود در ماه می، بازگشت موفقی داشته و در بازی‌های تدارکاتی اسپانیا در راه جام جهانی عملکرد تأثیرگذاری از خود نشان داده است. توانایی جابجایی میان پست‌های اسمال فوروارد و پاور فوروارد، هرنان گومز را تبدیل به یک بازیکن امتیازآور کرده و می‌تواند با پرتاب‌های ۳ امتیازی این نقطه قوت خود را درخشان‌تر نماید. وی هنوز جا برای پیشرفت دارد اما اگر زمینه مهیا باشد توقف‌ناپذیر خواهد بود. هرنان گومز با ۲ متر و ۶ سانتی متر قد قابلیت بازی در دفاع را نیز دارد و بهبود در این توانایی را در فصل اخیر لیگ NBA نشان داده است. اگر او تطبیق‌پذیری بیشتری در هر دو سمت زمین به دست آورد، یک جام جهانی فوق‌العاده را سپری خواهد کرد.

چهره‌های نام آشنا: مارک گسول، رودی فرناندز، ریکی رابیو، حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و صلاح مجری

از اسپانیا انبوهی از بازیکنان کهنه‌کار جام جهانی در گروه C حضور دارند اما حضور حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی، جنگجویان ایرانی جام جهانی که سومین حضور متوالی خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کنند قابل توجه خواهد بود. این دو بازیکن سمبولیک ایرانی به نظر می‌رسد آخرین جام جهانی خود را تجربه می‌کنند و این هدف را دنبال می‌کنند که الهام بخش اولین صعود تیم خود از مرحله گروهی جام جهانی در طول تاریخ باشند. ۹ سال از آخرین حضور تونس در جام جهانی می‌گذرد اما شش بازیکن آن‌ها سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ ترکیه را دارند. این تجربه برای صعود تونس به مرحله بعد بااهمیت خواهد بود. اگر آن‌ها موفق به انجام آن شوند، صلاح مجری که در لیگ NBA و اروپا عملکرد موفقی داشته در راه کسب موفقیت تاریخی تونس نقش اساسی را ایفا خواهد کرد.

جام جهانی بسکتبال چین حامد حدادی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *