آموزش بسکتبال | چگونه یک بازیکن حرفه‌ای بسکتبال شویم؟

بازیکن حرفه‌ای بسکتبال

پس از اینکه اصول پایه بسکتبال را در دبیرستان و یا کلاس‌های آموزشی فراگرفتید و مهارت های شما به سطح بالا رسید، توانایی رقابت و مسابقات حرفه ای را در سطح دانشگاه پیدا کردید، اکنون نوبت بازی در سطح حرفه ای است. در این مطلب سایت بسکتفا خواهیم دید که چگونه می‌توانیم به یک بازیکن حرفه‌ای بسکتبال تبدیل شویم.

ورود به سایت بتکارت

در بسکتفا بخوانید: پنج تکنیک برای پرتاب توپ در بسکتبال

1. گرفتن مدیر برنامه

اگر همه چیز در سطح عالی پیش می رود و توانایی های شما واقعاً در سطح حرفه ای است، با یک مدیر برنامه صحبت کنید. برای اینکه بتوانید با تیم های مطرح قرارداد ببندید و سابقه حرفه ای خود را بسازید، نیازمند روابط و ضوابطی هستید که مدیر برنامه از آن‌ها اطلاع دارد. اگر شانس بیاورید و تیم ها برای آشنایی و قرارداد با شما وارد میدان شوند، دغدغه مالی شما تا حدودی برطرف می شود. البته دستمزد و پاداش در کشور ما همواره با مشکلاتی مواجه بوده است اما بدون شک مشکلات نیز به مرور برطرف می شوند.

برخی قوانین بسکتبال ۳نفره که شاید نمی‌دانید

بازیکن حرفه‌ای بسکتبال

2. کمپ های حرفه ای

در بخش قبلی از حضور در کمپ های ورزشی صحبت کردیم. در سطح حرفه ای و قبل از انعقاد قرارداد با تیم های بسکتبال نیز حضور در کمپ های بسکتبال ضروری است. در این کمپ ها روابط زیادی پیدا کرده و به چهره شناخته شده تری تبدیل می شوید. کمپ بسکتبال ممکن است سکوی پرتاب شما به سطح حرفه ای بسکتبال باشد.

3. بستن قرارداد

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بخش های بسکتبال لحظه ای است که با یک تیم حرفه ای قرارداد می بندید. بازیکنان کشورهای دیگر به سادگی نمی توانند در درفت ان بی ای حضور پیدا کنند و با تیم های این لیگ قرارداد ببندند. این مسئله در خصوص کشور ما نیز به مراتب صادق است. بهتر است به فکر حضور در لیگ برتر ایران باشید. پس از حضور در این لیگ می توانید نیم نگاهی هم به ان بی ای داشته باشید. حامد حدادی و ارسلان کاظمی از لیگ برتر کشور به ان بی ای راه پیدا کردند. شما نیز مسیر دور از دسترسی پیش رو ندارید.

ترفندهای آموزشی بسکتبال برای تازه‌کاران

بازیکن حرفه‌ای بسکتبال

4. لیگ دست دوم و خارج از کشور

قرار نیست حتماً در لیگ برتر بازی کنید. برخی از بهترین بازیکنان بسکتبال دوران حرفه ای خود را از لیگ دست دوم شروع کرده اند و سپس به لیگ برتر رسیده اند. در کشور ما نیز لیگ دست دوم بسکتبال وجود دارد و می توانید با شروع و کسب تجربه در آنجا به مرور به سطح اول بسکتبال کشور راه پیدا کنید.

اگر در لیگ برتر بازی می کنید و احساس می کنید توانایی های شما بیش از این است، می توانید به فکر حضور در لیگ کشورهای دیگر نظیر چین، روسیه و ترکیه باشید. لیگ ترکیه اکنون به لحاظ اعتبار چهارمین لیگ برتر جهان پس از ان بی ای، یورولیگ و لیگ اسپانیا محسوب می شود و حضور در آن کار ساده ای نیست.

5. آگاهی از دشواری سطح حرفه ای

بدانید که حضور در سطح حرفه ای و تبدیل شدن به یک ستاره در هر ورزشی کار بسیار دشواری است و تعداد معدودی توانایی انجام این کار را دارند. این مسئله در خصوص بسکتبال نیز صدق می کند. برای مثال در ایالات متحده در بین تمام بازیکنان دانشگاهی تنها 1 درصد به سطح حرفه ای راه پیدا می کنند. این رقم شاید بسیار خوشایند نباشد اما واقعیت امر است. امروزه حضور در سطح حرفه ای ورزش ها نیازمند هزینه های بسیار و سخت‌کوشی و تلاش فراوان است.

بسیاری از بازیکنان با استعداد توانایی حضور در لیگ برتر را پیدا نکرده اند و امروزه در حال تدریس و آموزش بسکتبال در کمپ های مختلف و کلاس های ورزشی هستند. اگر از ورزش و فعالیت خود لذت می برید، راهکاری هم برای کسب درآمد از آن پیدا خواهید کرد. تنها به این دلیل که به سطح حرفه ای راه پیدا نکرده اید، بدین معنا نیست که نمی توانید مسیر مورد علاقه خود را دنبال کنید.

بازیکن حرفه‌ای بسکتبال

در انتخاب یک پست بسکتبال چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

نکات کلی و یادآوری

پس از انجام هرکدام از تمرین های خود بخصوص پس از دویدن، پرتاب آزاد انجام دهید. این مسئله به مرور روی توانایی بازی شما در سطح حرفه ای و شرایط دشوار تأثیرگذار خواهد بود.

قبل و بعد از هر بازی و تمرین مقدار زیادی آب بنوشید.

یکی از مهم‌ترین جنبه های بازی بسکتبال کنترل توپ است. ترفندهای بازی با توپ را فراگرفته و نحوه حرکت صحیح توپ را از مربی بیاموزید.

از پرتاب های 3 امتیازی واهمه نداشته باشید. در صورتی که تمام مواردی که در خصوص پرتاب صحیح آموزش داده شد را رعایت کنید، مشکلی برای پرتاب 3 امتیازی نخواهید داشت.

رمز موفقیت و رسیدن به سطح حرفه ای این است که به دشواری و حتی روزهای برفی و بارانی نیز تمرین کنید.

بدانید که پرسیدن عیب نیست، ندانستن عیب است. در خصوص هر مسئله ای که اطلاع نداشتید از متخصص امر و مربی خود سؤال کنید.

تا می توانید بازی های ان بی ای را مشاهده کنید. این مسئله به شما کمک می کند که بسکتبال در سبک زندگی شما جاری شود. مشاهده یکی از مهم‌ترین مراحل یادگیری است.

بیشتر بدانید: ارتقا آمادگی ذهنی در بسکتبال چه کمکی می‌کند؟

بازیکن حرفه‌ای بسکتبال

سعی کنید قبل از هر بازی و تمرین بدن خود را به درستی گرم کنید. بسکتبال یک ورزش تیمی است. بازیکنی که تمام فکر و ذکرش به ثمر رساندن گل به تنهایی است نمی تواند آینده درخشانی در بسکتبال داشته باشد. سعی کنید معیارهای بازی تیمی را فرابگیرید. هم تیمی های شما نیز به اندازه شما در زمین حق دارند. اگر موقعیت بهتر پرتاب برای هم تیمی شما فراهم بود از پاس دادن به او خودداری نکنید.

تاکتیک های بسکتبال را مطالعه کنید. بازیکنی در زمین بازی موفق است که گفته های مربی را قبل از بیان کردن آن متوجه شود. برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن نیاز دارید که یک قدم از تمام هم تیمی های خود جلوتر باشید.

بسکتبال تنها ان بی ای و لیگ برتر نیست. در صورتی که موفق به حضور در لیگ برتر کشور یا حتی لیگ دست دوم نشدید، ناامید نشوید. می توانید با برگزاری کلاس های ورزشی و حضور در کمپ های ورزشی ورزش مورد علاقه خود را دنبال کنید.

 برخی نکات مهم پرتاب‌ توپ در بسکتبال؛
برای خواندن کلیک کنید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *