بازگشت NBA؛ راکتس و همه تیم هایی که چیز زیادی برای از دست دادن دارند

برنامه شش مرحله ای NBA برای از سرگیری فصل 2019-20 در اورلاندو از تاریخ 1 ژوئیه وارد فاز سوم شده ، هنگامی که تمرینات انفرادی که تا این لحظه اجباری نشده ، اجباری شده اند. بین 7 تا 9 ژوئیه ، تیم ها راهی اورلاندو می شوند ، جایی که فاز چهارم با شروع فعالیت همه تیم ها 30 ژوئیه به سمت سرگیری مجدد بازی ها می رود.

وقتی چنین اتفاقی بیفتد ، عجیب ترین فصل در تاریخ NBA آغاز می شود. عدم حضور هواداران مزیت بازی های خانگی را کمرنگ می کند. بازیکنان و تیم هایی که پس از یک وقفه تقریباً پنج ماهه ، در جایگاه و شرایط مختلف وارد دور جدید رقابت هایی می شوند که می تواند با واریانس بالا , پلی آف قابل پیش بینی را به یک رابطه نسبی برای همه تبدیل کند.

به عبارت دیگر ، هرج و مرج این رقابت ها همچون نردبانی است که، تعداد معدودی از تیم ها می توانند در شرایط صعود بالاتر از آنچه ممکن است در شرایط معمولی داشته باشند ، صعود کنند. گفتنی است ، تیم ها در این رقابت غیر قابل کنترل ، احتمالاً چیزهای زیادی نیز برای از دست دادن دارند.

در زیر تیم ها و بازیکنانی قرار دارند که به طور بالقوه بیشترین شکست را در اورلاندو دارند:

 

 

لبرون جیمز و لس آنجلس لیکرز

 

باشگاه لس آنجلس لیکرز  با به کار گیری تمام دارایی های خود توانست در نهایت معامله ای ترتیب دهد تا آنتونی دیویس را با لبرون جیمز جفت کند و از نظر فنی این تنها فصلی است که آنها با هم بازی می کنند. بله ، همه نشانه ها مبنی بر این است که دیویس در پایان فصل مجدداً با لیکرز قرار دادش را تمدید خواهد کرد ، و این احتمال می رود که لبرون دو یا سه سال دیگر در ذخیره این باشگاه باقی بماند.

اما شما هرگز نمی دانید

وقتی یک بازیکن در هفدهمین فصل حضور خود است، در واقع نشان دهنده آن است که دوره لبرون به انتها رسیده است. به طور واضح هیج تضمینی وجود ندارد و شما نمی توانید به دنبال او در فصل بعدی باشید و مطمئناً فصلی پس از از آن نیست. لیکرز بدون اوری بردلی خواهد بود که تصمیم دارد به جای حضور در رقابت های اورلاندو در خانه بماند ، اگر چه بازیکنان تیم آنها در آمادگی کامل هستند و با انگیزه و مشتاق برای پیروزی در این رقابت ها پا به میدان می گذارند اما استفاده نکردن از این فرصت برای آنها یک اشتباه بزرگ است.

 

این به این معنا نیست که اگر لیکرز در این فصل نتواند قراردادی را امضا کند شانس دیگری کسب نخواهد کرد ، اما تلاش برای کسب رضایت می تواند موثر باشد. مشکل مصدومیت ممکن است فصل بعد به جیمز یا دیویس برسد. در این مرحله از کار خود ، تمام هدف لبرون این است که بعد از فصل وارد دوره استراحت و تقویت مجدد نیروی خود شود. ولی بعد از نزدیک به 5 ماه تعطیلات در اواسط فصل تا چه اندازه می توان از او انتظار داشت که با قدرت لازم به بازی ها برگردد؟

این همه ی چیزی است که لیکرز می تواند از او طلب کند ، همه چیزهایی که آنها کل هسته آینده خود را معامله می کنند  و مطمئناً تنها آنچه را که لبرون می تواند بخواهد ، می باشد زیرا قصد دارد قهرمانی چهارم را به عنوان GOAT به کارنامه خود اضافه کند.

 

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه لیکرز تمرینات مخفیانه ای را انجام داده است تا مطمئن شود که آنها برای اورلاندو آماده هستند. این یک تیم و بازیکن است که می داند کسب مقام در این دوره چقدر ارزشمند است و انها در این مرحله در رقابت با فوق ستاره ها هستند. اگر آنها از اعتبار بالایی برخوردار نباشند ، من اعتقاد دارم که این تیم به سختی از هر تیم دیگری که از اورلاندو دست خالی به خانه برگردد ، به آنها ضربه می زند.

 

 

میلواکی باکس

شما متوجه خواهید شد که من به جیانیس و باکس اشاره ای نکردم و در بالا راجع به لبرون و لیکرز صحبت کردم به این دلیل  که لبرون در این اواخر مرحله حرفه ای خود به همان اندازه شخصی را از دست می دهد که لیکرز به عنوان تیمی باید از دست بدهد زیرا هر عنوانی می تواند آخرین انتخاب او باشد. جیانیس 25 ساله است. او شرایط خوبی برای حداقل یک شکست دیگر در یک عنوان رقابتی را دارد. فقط ممکن است با میلواکی باکس نباشد.

با توجه به آنکه جیانیس آنتتوکونمپو در سال 2021 بازیکن آزاد بود ، میلواکی باکس دقیقاً دو شانس تضمین شده دیگر برای کسب یک عنوان قبل از اینکه او بتواند به موفقیت برسد ، است و امسال یکی از آنهاست. این فشارها بر آنها  وارد شده تا جیانیس را متقاعد به ماندن  کنند ، و اگر مجدداً از فینال عقب بیفتند ، می تواند در زمان نقل و انتقال بدون رسیدن به هرگونه  استعداد معنادار به فروش بسیار سختی بدل شود.

این می تواند زمان رونق یا شلوغی برای میلواکی باکس باشد. پس چرا آنها تردید می کنند تا این فرصت را از دست بدهند؟ فرصتی که نشان می دهد به طور بالقوه بهترین بازیکن جهان برای یک دهه آینده خواهد بود.

 

لس آنجلس کلیپرز

ناگفته نماند که همه این تیم ها در اورلاندو برای قهرمانی برای کسب امتیاز از آمادگی زیادی برخوردار هستند و از نظر فنی نیز هر تیم پس از آن چیزی برای از دست دادن دارد. اما  تیم هایی مانند لیکرز و کلیپرز برای رسیدن به مقام قهرمانی مسابقات کارهای کوتاه مدتی انجام داده اند. بازیکنانی چون پل جورج و کوای لئونارد می توانند تابستان آینده بازیکن آزاد شوند. و با توجه به اینکه هر دوی آنها اهل کالیفرنیای جنوبی هستند و برای جلوگیری از بازگشت به خانه ، متوقف شوند ، شرط خوبی برای ورود مجدد برای ماندن در L.A هستند. اما باز هم ، شما هرگز نمی دانید.

با این نوع قراردادهایی که لیکرز و کلیپرز برای جذب سوپر استار  ها به شکل کوتاه مدت امضا کردند ، ساعت شروع به حرکت کردن می کند. شما مدام نگران  اتمام این زمان هستید.

من فکر میکنم کلیپرز نسبت به لیکرز از شانس بیشتری در این رقابت ها برخوردار باشد تنها به این دلیل که بهترین بازیکنان آنها به اندازه لبرون پیر نیستند ، به همان اندازه لیکرز احتمال از دست دادن این بازی ها را دارد و تصور آن خیلی راحت است ، اما در NBA امروز هیچ ضمانتی وجود ندارد و این احتمال وجود دارد که هر بازیکن در هر تیمی بماند. کلیپرز می داند که اکنون جورج و کوای را دارند و آنها دست به دست هم دادند تا این اتفاق بیفتد.

 

هیوستون راکتس

شاید راکتس در گروه “بیشترین سود” بهتر عمل کند ، زیرا من معتقدم این بهترین شلیک قهرمانی است که آنها در دوران باقی مانده ی قدرت نمایی جیمز هاردن خواهند داشت ، اما این بدان معنی است که آنها نیز چیز های زیادی برای از دست دادن دارند. اگر آنها این فصل این کار را انجام ندهند ، فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد. آنها هیچ دارایی قابل توجهی ندارند که بتوانند فهرست بازیکنان خود را به روز کنند. هاردن جوان تر نمی شود. همچنین راسل وستبروك نیست كه وقتی بازی به حالت تعلیق در می آمد بهترین نمایش بسکتبال خود را ارائه می کرد.

 

شرایط و اوضاع غیر متعارف، بستری برای پیشروی تیم های شگفتی ساز است. این شرایط در اورلاندو چیزی نیست اگر غیر متعارف نباشد. ما واقعاً تصوری نداریم که این تیم ها در چه سطحی قرار است ظاهر شوند. به عنوان مثال ، احتمال اینکه راکتس به لیکرز یا کلیپرز برسد، واقعا زیاد است زیرا هر تیم می تواند به معنای واقعی کلمه از نظر ریتم در سطح پیش فصل باشد. در همین حال ، راکتس می تواند نوعی خروج از ریتم داشته باشد چرا که خط حمله آنها به همان سادگی ساده است و خلاقیت فردی باید با شیمی بین پنج نفر، جایزه برای آنها باشد.

 

همچنین ، راکتس در حال حاضر در رده 6 ام می باشد ، احتمالاً مجبور است یک بازی را در مقابل لیکرز یا کلیپرز پیروز میدان باشد، در غیر این صورت از رقابت های غرب حذف خواهد شد . هیوستون به خاطر شرایط بازیکنان باتجربه کاملا در شرف باخت هست و شانس تعیین کننده شرایط آنها است. آنها دو بازیکن سرعتی  دارند که می توانند در هر زمان با به کارگیری سرعت و دریبل های به جا کسب امتیاز کنند و اگر این اتفاق بیفتد ، همراه با شرایط عجیب و غریب ، برخی از نواقص آنها می تواند خنثی شود. باز هم اگر راکتس راهی برای دستیابی حداقل به فینال را برای اولین بار در دوره پادشاهی جیمز هاردن پیدا نکند ، آنها مجبور می شوند اورلاندو را ترک کنند و آن وقت این سوال مطرح می شود که آیا آنها مجدد این فرصت را به دست می آورند یا خیر.

فیلادلفیا سونتی سیکسرز

سونتی سیکرز ممکن است بیشترین امتیاز را نسبت به هر تیم دیگری در اورلاندو داشته باشد. اگر دیدارهای فعلی برگزار می شد ، آنها در دور اول با سلتیکس بازی می کردند و یک خروج از دور اول به طور بالقوه  می توانست ضربه تکان دهنده ای به آنها وارد کند و تنها نقطه امید برای پیروزی امید  به همکاری بن سیمونز و ژول امبید هست که بتوانند برد سیکسرز را رقم بزنند.

 

در صورت حذف سیکرز برت براون مربی شناخته شده این تیم شرط لازم برای از دست دادن شغل خود را رقم خواهد زد، و به محض اینکه این اتفاق بیفتد ، علامت سوال برای اینکه چرا سیمونز و امبید با هم همکاری خوبی ندارند ، ممکن است آخرین  امید های آنها را برای ماندن در تیم از بین ببرد. بعد چه اتفاقی می افتد؟ سیکسرز هیچ گزینه و دارایی برای صحبت کردن به غیر از سیمونز یا امبید ندارد و چه مدت زمان می برد تا این سازمان در تلاش نا امیدانه برای حمایت مناسب از دیگری بتواند یک ستاره را برای این تیم معامله کند؟

فیلادلفیا نمی خواهد با این سؤالات کنار بیاید. و تنها راه برای جلوگیری از این اتهامات، اجرای  یک بازی واقعی در اورلاندو است. یک نمایش بد به طور بالقوه می تواند این روند را به خطر اندازد.

واشنگتن ویزاردز

ویزاردز در اورلاندو چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند ، اما تنها در صورتی که چیزی به دست بیاورند. تا زمانی که از بازی های پلی آف خارج شوند ، جایگاه خود را در لاتاری پایان فصل می توانند حفظ کنند، به واسطه رتبه ای که تا 11 مارس و قبل از توقف فصل ان بی ای داشتند. و ممکن است شانس این را داشته باشند که از بین 10 بازیکن برتر رویداد درفت، خریدی بکنند.

 

از طرف دیگر ، اگر آنها در فاصله چهار بازی به رده هشتم نزدیک شوند و یک سری بازی play-win را در برابر بروکلین نتس یا اورلاندو مجیک پیروز شوند، از لاتاری پایان فصل خارج می شوند و به طور بالقوه پنج جایگاه یا بیشتر را در رقابت های درفت از دست می دهند. فقط به خاطر اینکه در دور اول پلی آف مجبور به بازی مقابل میلواکی باکس و احتمالا متحمل شکست مقابل این تیم خواهند شد.

همچنین ، هر چه حضور ویزاردز در اورلاندو طولانی تر باشد ، احتمال آسیب دیدگی بردلی بیل بیشتر می شود. بله ، هر تیم هر بار که در زمین بازی می کند ، احتمال اسیب رسیدن به بازیکن ستاره بیشتر می باشد ، اما معمولاً پاداش برای این خطر وجود دارد. در اینجا ، جایزه ای برای ویزاردز وجود ندارد. این به نفع آنها خواهد بود که هر چه سریعتر خود را  خارج کنند و از دور مسابقات حذف شوند.

براندون اینگرام

اینگرام به طور بالقوه می تواند در پایان این فصل برای یک قرارداد آماده باشد و احتمال یک آسیب دیدگی جدی در اورلاندو برای او ویران کننده خواهد بود. باز هم ، مصدومیت همیشه خطرناک است ، اما نگرانی های بیشتری در اورلاندو وجود دارد که بازیکنان تا مدت ها از میادین دور بمانند.

همچنین می توان این برداشت را داشت  كه اینگرام در اورلاندو چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارد ، زیرا با انجام بازی های خوب می تواند پلیکانز را به جایگاهی امن در پلی آف هدایت کند و این امر بیش از پیش ارزش او را تقویت می كند. اما او قبلاً به اندازه کافی تلاش کرده است تا حداقل خود را به یک پیشنهاد حداکثری نزدیک کند. در واقع او چیزهای بیشتری برای از دست دادن دارد تا به دست آوردن.

 

کلاس درفت 2017

 

کلاس اول مربوط به یک سال پس از حضور اینگرام در درفت، در پایان این فصل واجد شرایط قراردادهای کامل پنج ساله برای پدیده ها است ، که ارزش 25 درصد دستمزد را دارند. بازیکنانی که شرایط عقد چنین قراردادی را پیش از اتمام قرارداد خود به عنوان پدیده دارند عبارتند از: داناوان میچل، جیسون تاتم، دی آرون فاکس و بم آدبایو.

 

در حقیقت ، تاتم این شانس را دارد که از طریق قانون رز برای دریافت 30 درصد از  دستمزد واجد شرایط باشد ، اگر که نام او را در این فصل بین اعضای تیم All-NBA مشاهده کنیم ، که دور از دسترس نیست. میچل تقریباً مطمئناً حداکثر پیشنهاد تمدید را دریافت خواهد کرد ، همانطور که فاکس در ساکرامنتو. در مورد آدبایو ، هیت به احتمال زیاد پنی های خود را برای جذب جیانیس و بازیکنان آزاد سال 2021 کنار می گذارد ، بنابراین ممکن است او حداکثر تمدید خود را تا سال 2021 بدست نیاورد.

 

هنوز هم برای همه این بچه ها شرایط پیش خواهد آمد. یک مصدومیت در اورلاندو قبل از اولین بازی آنها ، ویران کننده خواهد بود. همین منطق در مورد بازیکنانی که احتمالاً پیشنهاد های تمدید حداکثر را نیز ندارند، اما هنوز برای امضای اولین قرارداد پس از دوران پدیده بودن خود در سال 2021 در دسترس هستند، صدق می کند؛ به عنوان مثال ، افرادی مثل کایل کوزما, لونزو بال و زک کالینز.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *