آموزش بسکتبال | ۱۰ دلیل برای اهمیت ضدحمله در بسکتبال

اهمیت ضدحمله در بسکتبال

قطع به یقین اگر به ورزشی همانند بسکتبال علاقه داشته باشید، از اهمیت ضدحمله در بسکتبال آگاه هستید؛ چرا که این حرکات در لحظه می‌تواند سرنوشت یک بازی را تغییر دهد. در این مطلب بسکتفا و در راستای مطالب آموزش بسکتبال به ۱۰ دلیل برای اهمیت ضدحمله در بسکتبال خواهیم پرداخت.

ورود به سایت بتکارت

اهمیت ضدحمله در بسکتبال در چه مواردی خلاصه می‌شود؟

همان طور که می‌دانید هریک از حرکات بسکتبال اهمیت زیادی را در نظم تیمی ایفا می‌کنند و ضد حمله نیز از این قاعده مستثنی نیست. همچنین اهمیت ضدحمله در بسکتبال بر هیچ مربی و بازیکن بسکتبالی پوشیده نیست. در این جا قصد جمع بندی و مرور مهم ترین دلایلی که شما باید به ضد حمله توجه بیش تری داشته باشید را داریم. قطعاً با من هم عقیده هستید که بهترین تیم بسکتبال تیم است که به سرعت از حالت دفاع به حمله درآید. ضد حمله نقطه عطف و آیینه ی تمام نمای این قابلیت تیم می باشد و تیمی که از آن بهره می برد از سلاح قدرتمندی برخوردار است. ورزش بسکتبال اساسا یک بازی پر جنب و جوش و سریعی می باشد. موضوعی که ما باید افزایش دهیم سرعت زمان گل می باشد زیرا آن در میان تماشاگران بسیار محبوب است. قبل از اجرا بازی در چهار کوارتر و قانون بیست و چهار ثانیه، ضدحمله در معرض نابودی قرار داشت. تیم ها با کنترل کردن توپ و کند کردن بیش از حد روند سرعت، بازی می کردند. ضدحمله کاملا کمیاب شده بود و این مسئله جریان بازی را با روند کند و خسته کننده‌ای پیش می‌برد که از حد و اندازه‌های یک مسابقه بسکتبال با ریتم تند دور بود.

اهمیت ضدحمله در بسکتبال

بیشتر بخوانید: آموزش بسکتبال | ۱۰ مورد از فواید ورزش بسکتبال

بعد از این که یک سری از قوانین به بسکتبال اضافه شد این ورزش تحول خوبی را به خود دید و سرعت بازی‌ها بالاتر رفت ولی با این حال هنوز کاملا به بازی تمام عیار سرعتی نائل نشده است. زیرا که حیله های زیادی وجود دارد که باعث کند شدن بازی می شود؛ همانند خطای فنی که روش مناسبی هم نمی باشد. این تاکتیک ها برای توسعه ضدحمله مخرب است و باعث شکستن سرعت بازی می شود ولی ناچارا از مضرات بازی می باشد. هر چند که این روش ها را نمی توان از استراتژی های دفاعی به حساب آورد، اما آن ها اجازه شکل گیری و اجرای ضدحمله را نمی دهند و به عبارتی اجرا کردن ضد حمله در زمین را دچار مشکل خواهند کرد. به همین ترتیب در ادامه مطلب قصد داریم به ۱۰ دلیل برای اهمیت ضدحمله در بسکتبال بپردازیم.

قوانین بسکتبال | تفاوت قوانین بسکتبال در FIBA و NBA و NCAA

اهمیت ضدحمله در بسکتبال

۱-ضد حمله باعث می‌شود روند امتیازگیری سریعتر و بهتر انجام شود چون برتری عددی برای تیم ضد حمله کننده وجود دارد و به علاوه دفاع فرصت اینکه به درستی مستقر گردد را نمی یابد و خط دفاعی به خطر خواهد افتاد.

۲- ضد حمله باعث کنترل ریتم، هدایت جریان بازی و همچنین سرعت کار تیمی می‌شود که علاوه بر زیبایی مسابقه، ضد حمله این قدرت را به تیم شما می دهد که تمپو و سرعت بازی را در اختیار بگیرید و مانع از تصمیم گیری درست تیم مقابل شوید و اجازه هرگونه فرصتی را از آنها بگیرید.

بیشتر بدانید: در انتخاب یک پست بسکتبال چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

۳- با ضد حمله توان نفس کشیدن، استراحت کردن صحیح و تصمیم گرفتن را از تیم حریف خواهید گرفت چرا که با انجام مکرر ضد حملات در نهایت تیم مقابل از دویدن زیاد و بی فایده درمانده خواهد شد درحال یکه تیم شما به این گونه دویدن ها عادت دارد و بارها آن را در تمرینات تمرین کرده است. البته این حالت شاید تا دقایق پایانی بازی رخ ندهد و همین زمان فرصت مناسبی است تا با استفاده بیشتر تیم شما از ضدحمله میخ تابوت تیم حریف زده شود.

۴- ضد حمله باعث می‌شود تا از زیر بار فشار دفاعی که چند لحظه پیش گرفتار آن بودید نجات پیدا کنید و قدرت عمل این بار در دستان شما پدیدار شود.

اخبار بسکتبال NBA | رکوردشکنی استفن کری با کسب ۶۲ امتیاز

اهمیت ضدحمله در بسکتبال

۵- به دلیل تصمیمات لحظه‌ای که در ضد حملات وجود دارد قدرت فکری تیم بالاتر می‌رود و منطقی است که تیمی که بتواند ضدحمله و تعداد زیادی حرکت را در کمترین زمان بدون اشتباه و با موفقیت انجام دهد قدرت ذهنی بالایی از نظر حمله به لحاظ تیم و انفرادی دارد. می دانیم همین قدرت ذهنی است که فرق میان بازیکن متوسط و عالی را تعیین می‌کند.

۶- بد نیست بدانید که بازیکنان با ضد حمله به انجام بازی و امتیاز آوری بیشتر ترغیب می‌شوند و ضد حملات شور خاصی بر فضای بازی حاکم می کند.

۷- یکی دیگر از فواید ضد حمله این است که به بازیکنان پست اجازه استراحت می دهد در نتیجه ریباندها موفق تر و احتمال انجام دوباره ضد حمله پدیدار خواهد شد. البته در برابر تیم های مستعد و ورزیده انجام ضدحمله مانند تیعغ دولبه است و ممکن است باعث از هم پاشیدن تیم شود. بنابراین در چنین شرایطی سرعت انجام حملات را آرام کرد و ضد حملات را تنها در موقعیت شایسته آن و با تأکید بر بثمر رساندن توپ با انجام لی آپ محدود نمود.

۸- یکی دیگر از فواید ضد حمله به وجد آوردن تماشاگران است که به وجد آمدن آنها باعث سرعت بخشیدن بیشتر به روند و ریتم بازی می‌شود و در نتیجه تیم‌ها به انجام یک بازی با کیفیت، زیبا و چشم نواز ترغیب می‌شوند. ما می توانیم این حقیقت را که بازی کنترلی اغلب موثرتر است، را قبول کنیم؛ اما نمی توانیم این نکته را رد کنیم که بازی کنترلی فقط نوعی از روش بازی است که به طور قطع بسیاری از درخشش و نشاط خود را ازدست خواهد داد و ضدحملات به زیبایی و ترغیب شدن بازیکنان دامن خواهد زد.

ترفندهای آموزشی بسکتبال برای تازه‌کاران

اهمیت ضدحمله در بسکتبال

۹ – بازیکنان نیز به ضد حملات علاقه ویژه‌ای دارند چرا که آن به چشم فرصت تعیین کننده نگاه می‌کنند و قطعا زمانی که شما از بازیکنان بپرسید که به چه نوع بازی علاقه دارید، آن ها به شما جواب خواهند داد که تمایل دارند که در فرصت ممکن ضدحمله بزنند که همین موضوع باعث افزایش کیفیت بازی بازیکنان خواهد شد.

۱۰ – از دیگر فواید ضد حمله می‌توان به افزایش عملکرد تیمی و گروهی و تقویت شدن آن اشاره کرد که نمونه بارز همکاری تیمی با ضد حمله در زمین مسابقه به چشم خواهد آمد و به همین خاطر برخی بزرگان بسکتبال بر انجام ضد حمله برای سنجیدن همکاری میان بازیکنان تاکید زیادی دارند.

بیشتر بخوانید:

اگر به اخبار بسکتبال و همچنین مقالات آموزشی بسکتبال علاقه مند هستید، بسکتفا بهترین انتخاب برای شماست
همچنین برای شرط بندی مسابقات بسکتبال در معتبرترین سایت ایرانی همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *