مک کالوم و اریک گوردون هم از حضور در اردوی تیم ملی آمریکا انصراف دادند

تعداد ستارگانی که از تمرینات تیم ملی آمریکا برای آماده‌سازی جام جهانی بسکتبال امتناع می‌ورزند هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و سی جی مک کالوم، گارد پرتلند بلیزرز و اریک گوردون ، گارد هیوستون راکتس نیز جدیدترین بازیکنان این لیست هستند.

اریک گوردون و مک کالوم قصد همراهی تیم ملی آمریکا را ندارد

شمس کارانیا، خبرنگار رسانه The Athletic صبح روز شنبه به نقل از منبعی آگاه اظهار داشت که اریک گوردون از حضور در تمرینات تیم ملی آمریکا امتناع ورزیده اما پیگیری‌های کریس هینز، خبرنگار یاهو اسپرت بیانگر این است که مک کالوم نیز چنین تصمیمی دارد. این خبر یک روز بعد از اینکه جیمز هاردن، هم تیمی گوردون به خاطر هماهنگی با هم‌تیمی‌اش راسل وستبروک از حضور در تیم ملی آمریکا امتناع ورزید مطرح شد. کمتر از یک هفته قبل، آنتونی دیویس نیز برای تمرکز روی تیم جدیدش، لس آنجلس لیکرز از حضور در تیم ملی انصراف داد. در حالی که بازیکنان تیم ملی را به سرعت رها می‌کنند، هنوز هم تعداد زیادی از بازیکنان مستعد وجود دارند که وقتی تیم ملی آمریکا اردوی تمرینی خود از ۵ تا ۹ جولای را برگزار کند بتوانند در این تیم حضور یابند. تورنمنت واقعی از ۳۱ آگوست تا ۱۵ سپتامبر در چین برگزار خواهد شد و تیم ملی آمریکا در جستجوی آن است که به عنوان اولین تیمی لقب گیرد که سه بار پیاپی جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر می‌برد.

تعداد پرتاب‌های کمتر از ۳ امتیاز مک کالوم و گوردون را نمی‌توان شمارش کرد اما مک کالوم ۴۰.۱ درصد و گوردون ۳۷.۴ درصد پرتاب ۳ امتیازی داشته‌اند. از این رو تیم ملی آمریکا از نبود آن‌ها ضربه خواهد خورد اما گاردهای بااستعداد دیگری نیز در این تیم حضور دارند.

کریس هینز در حساب توئیتری خود نوشت:

سی جی مک کالوم و اریک گوردون بر روی فصل پیش‌روی NBA بیشتر از تمرینات تیم ملی آمریکا تمرکز خواهند کرد.

اریک گوردون

تیم ملی آمریکا هنوز هم دو بازیکن فوق العاده به نام‌های کمبا واکر و دامیان لیارد به علاوه بیل بردلی، آندره دراموند، کوین لاو، کیل لوری و کریس میدلتون را در ترکیب خود دارد. این در حالی است که می‌توان کیل کوزما، دونوان میچل و جیسون تاتوم را نیز به این لیست اضافه کرد. به واسطه انصراف‌ها، تیم ملی آمریکا به ۱۶ تا ۲۰ بازیکن تقلیل پیدا کرده و سرمربی این تیم باید تا ماه آینده فقط ۱۲ بازیکن را برای فهرست خود جهت حضور در جام جهانی چین اعلام کند.

علیرغم این که تیم ملی آمریکا در المپیک ۲۰۱۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی شد به طور خودکار به بازی‌های ۲۰۲۰ صعود نکرد، اما حتی اگر آن‌ها قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۹ را از آن خود نکنند می‌توانند در المپیک ۲۰۲۰ حضور داشته باشند. فقط باید یکی از دو تیم برتر آمریکا باشند که برای این مهم باید با آرژانتین، برزیل، کانادا، جمهوری دومینیکن، پورتو ریکو و ونزوئلا رقابت داشته باشند.

لازم به ذکر است پیش از اریک گوردون و سی جی مک کالوم، بازیکنانی مانند جیمز هاردن از هیوستون راکتس و آنتونی دیویس از حضور در تیم ملی آمریکا و بازی در جام جهانی انصراف داده بودند. جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ در کشور چین برگزار خواهد شد و ۳۲ تیم از ۴ قاره در آن حضور خواهند داشت. تیم ملی آمریکا در مجموع ۵ بار قهرمان این رقابت‌ها شده است و ۲ قهرمانی متوالی را نیز در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ بدست آورده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *