اسطوره های بسکتبال ؛ حتی لبران جیمز هم اشتباه می‌کند

یادداشتی که قرار است بخوانید، نوشته جولیا مالانی، یکی از برترین ورزشی‌نویسان ایالات متحده آمریکاست که در بسکتفا، بهترین سایت خبری بسکتبال برای شما علاقه‌مندان به این ورزش جذاب، ترجمه شده است.

لبران جیمز یکی از بزرگترین بسکتبالیست‌های تاریخ و از مهم‌ترین اسطوره های بسکتبال است که به اعتقاد برخی، هرگز اشتباه نمی‌کند. با این حال خود جیمز مخالف این حرف است زیرا اخیرا با زبان خود اذعان کرد در انتخاب نام فرزندش اشتباه بزرگی مرتکب شده است. جیمز که همیشه در طول دوران حرفه‌ای باشکوه خود، سعی کرده یک مردِ خانواده باشد و به آن‌ها اهمیت دهد، افسوس‌هایی دارد که یکی از آن‌ها مربوط به نامگذاری فرزندش است.

لبران در سال ۱۹۸۴ در اوهایو به دنیا آمد. مادرش، گلوریا جیمز، در آن زمان ۱۶ ساله بود و پدرش هم آن‌ها را تنها گذاشته بود. بنابراین لبرانِ کوچک نام خانوادگی خود را از مادرش به ارث برد و هیچوقت هم با پدرش ارتباطی نداشت. اگر از خودش بپرسید، می‌گوید ندیدن پدرش انگیزه مضاعفی در او به وجود آورده، طوری که همیشه فقدان حضور پدر را به عنوان یک مزیت به حساب می‌آورد. او در مصاحبه به مجله GQ، اعتراف کرده است «اگر پدرم بود، شاید فرصتی که برای پیشرفت به دست آوردم را هرگز به دست نمی‌آوردم، می دانید که منظورم چیست؟»

اسطوره های بسکتبال

استعداد و مهارت‌های بسکتبالی جیمز در سال‌های ابتدایی خودش را نشان داد. او در شهر اَکِران در اوهایو، در مدرسه‌ای به نام وینسنت سنت مری ثبت نام کرد و تیم بسکتبال این دبیرستان کاتولیک را در اولین سال حضورش، به مقام قهرمانی رساند. وی آمار میانگین ۲۱ امتیاز و شش ریباند را در هر بازی از خود برجای گذاشت. آن‌ها در آن فصل شکست نخوردند و با کسب ۲۷ پیروزی کار خود را به پایان رساندند. جیمز با چهار دوست دیگر خود، گروهی به اسم «پنج شگفت انگیز» تشکیل داده بود که علت این لقب، خارق العاده بودن‌شان در زمین بازی بود.

در سال ۲۰۰۳ کلیولند کاوالیرز حق انتخاب اول در درفت را داشت که از آن برای انتخاب لبران استفاده کردند. این انتخاب برای طرفداران کلیولند عجیب بود چون لبران اصالتا اهل اوهایو بود. این پسر ۱۸ ساله آینده هیجان انگیزی ترسیم می‌کرد. بله آینده هیجان انگیز بود زیرا در سال ۲۰۱۶ بالاخره لبران توانست کلیولند کاوالیرز را به عنوان قهرمانی در رقابت‌های بسکتبال NBA برساند و ثابت کند یکی از اسطوره های بسکتبال است. کارنامه حرفه‌ای جیمز از همان ابتدا درخشان بود. بسیاری از کارشناسان فکر نمی‌کردند پس از فشارهای درفت سال ۲۰۰۳، لبران بتواند با شرایط کنار بیاید اما او توانست و یک سال بعد، جایزه برترین بازیکن سال اولی را به دست آورد. او این کار را با برتری قاطع در آراء نظرسنجی انجام داد و با عبور از کارملو آنتونی، در تاریخ نامش را ماندگار کرد. آنتونی که از این انتخاب عصبانی و ناراحت شده بود، در اظهارنظری اعلام کرد «همه می‌توانند به هر چیزی که می خواهند، فکر کنند. دیگر نمی‌دانم چه‌کار باید انجام می‌دادم.»

اسطوره های بسکتبال

اسطوره های بسکتبال ؛ افسوس بزرگ پادشاه

پادشاه، در دوران دبیرستان با همسر خود آشنا شد. هردوی آن‌ها دانش آموز بودند. البته هردو در یک دبیرستان نبودند، بلکه در یک بازی فوتبال با هم آشنا شدند. لبران برای آشنایی بیشتر، ساوانا برینسون را به یکی از بازی‌های بسکتبال دعوت کرد-شاید می‌خواست او را تحت تاثیر قرار دهد. زمان گذشت و با وجود شهرت عجیبی که جیمز به دست آورد، کنار یکدیگر ماندند. آن‌ها در نهایت در سال ۲۰۱۳ ازدواج کردند که ماحصل این ازدواج، سه فرزند است. این دو در سال آخر دبیرستان، اولین فرزند خود را به دنیا آوردند و پس از وقفه‌ای طولانی، برینسون دو بچه دیگر به دنیا آورد که برایس ماکسیموس و ژوری نام گرفتند. نام پسر بزرگ او، لبران جیمز جونیور نام دارد که یک افسوس بزرگ برای یکی از اسطوره بسکتبال است. از نظر او، این نام ممکن است فشار زیادی بر روی فرزندش قرار دهد. با این حال برونی به کارش ادامه می‌دهد و چه فشار باشد، چه نباشد، باید با آن کنار بیاید. از نظر کارشناسان ESPN هم لبران بیش از حد سختگیری می‌کند زیرا دادن لقب «جونیور» به پسر خانواده، در میان آمریکایی‌ها چیزی عادی است و نباید بیش از حد روی آن مانور داد.

البته برونی جیمز همین حالا هم برای خودش نامی دست و پا کرده و جا پای پدرش گذاشته است. لبران یک بار اعتراف کرده بود بزرگترین آرزویش در بسکتبال NBA، بازی در کنار یا در مقابل پسرش است. البته که برونی هنوز مسیر زیادی برای پیشرفت دارد که باید طی کند، مخصوصا که باید در مراسم درفت هم شرکت کند. البته او همین حالا هم تحسین بسیاری از کارشناسان را برانگیخته است. پسر بهترین بازیکن بسکتبال جهان بودن راحت نیست. در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ لاس وگاس که برونی بازی داشت، لبران برای تماشای بازی پسرش به استادیوم رفته بود. یک هوادار که پیراهن مایکل جردن را بر تن کرده بود، شروع به طعنه زدن به جیمز کرد و تنش بالا گرفت. اوضاع به قدری از کنترل خارج شد که تمام توجهات به سکو جلب شد و این وضعیت برای یک تیم مدرسه به هیچ وجه خوب نبود.

اسطوره های بسکتبال

گفته می‌شود برونی برای تحصیل در دبیرستان سیرا کنیون آماده است، مدرسه‌ای که در شهر لوس آنجلس قرار دارد و حتی گفته می‌شود یکی از دلایلی که لبران، یکی از اسطوره های بسکتبال، برای امضای قرارداد با لس آنجلس لیکرز ترغیب شد، آینده پسرش بود. به نظر می‌رسد سناریو از پیش تعیین شده و لبران برای آینده پسرش تصمیماتی گرفته است. جیمز به خوبی می‌داند نبود پدر از لحاظ عاطفی چه تاثیری می‌گذارد، بنابراین سعی می‌کند پسرش از تمام امکانات بهره‌مند شود.

بسکتبال به مانند خون در رگ‌های خانواده جیمز جریان دارد اما آن‌ها سعی می‌کنند زندگی آرام و بی دردسری داشته باشند. بسیاری به دوران پس از لبران فکر می‌کنند. آیا کسی به خوبی او دوباره خواهد آمد که به یکی از اسطوره های بسکتبال تبدیل شود؟ بسیاری برونی جیمز را با پادشاه مقایسه می‌کنند، مخصوصا که این پسر جوان استعداد بسیار زیادی از خود نشان داده است اما هنوز چهار سال تا زمان ورود برونی به بسکتبال حرفه‌ای باقی مانده و بسیاری چیزها می‌توانند عوض شوند. فقط زمان خواهد گفت آیا برونی جیمز می‌تواند خاطرات خوش پدرش را تکرار کند یا خیر.

اسطوره های بسکتبال

از اینکه در بهترین سایت خبری بسکتبال، با یادداشت جذاب « اسطوره های بسکتبال؛ حتی لبران جیمز هم اشتباه می‌کند» همراه بسکتفا بودید، تشکر می‌کنیم. منتظر مقالات بعدی ما باشید.

منبع: cheatsheet

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *