ارتفاع استاندارد حلقه بسکتبال دبیرستان و متوسطه چقدر است و چرا؟

ارتفاع استاندارد حلقه بسکتبال برای دبیرستان و متوسطه ۱۰ فوت (۳۰۴/۸ سانتیمتر) است، درست مثل بازی های حرفه ای NBA.

از همان زمانی که اولین بازی بسکتبال برگزار شده، ارتفاع پذیرفته شده استاندارد حلقه همیشه برای همه بازی ها ۱۰ فوت باقی مانده است، خواه بازی های مقطع متوسطه باشد، خواه دبیرستان، دانشگاه یا NBA.

با این وجود سازمان ASEP (برنامه آموزش ورزش آمریکا) برای جوانان و نوجوانان علاقمند به بازی بسکتبال، ارتفاع های مختلف سبد را پیشنهاد می‌کند.

از نظر ASEP ، کلید بهترین روش برای افزایش توانایی جوانان و نوجوانان جهت یادگیری موفقیت آمیز بسکتبال یا بازی حلقه‌ها و تبدیل شدن به ستاره هایی که در آرزویش هستند، تنظیم بلندی لبه سبد بر اساس سن آنها می‌باشد.

بر پایه همین استدلال، آنها نموداری برای بلندی مناسب لبه حلقه جهت سنین متفاوت تهیه کرده‌اند:

  • برای دانش آموزان مهدکودک، کلاس اول و دوم: ارتفاع لبه ۶ فوتی (۱۸۲/۸۸ سانتیمتر)
  • برای دانش آموزان کلاس سوم و چهارم (حدود ۸ تا ۱۰ سال): ارتفاع حلقه ۸ فوتی (۲۴۳/۸۴ سانتیمتر)
  • برای کلاس پنجمی ها: ارتفاع لبه ۹ فوتی (۲۷۴/۳۲ سانتیمتر)
  • برای کلاس ششمی ها به بالا: ارتفاع حلقه ۱۰ فوتی (۳۰۴/۸ سانتیمتر)

توجه داشته باشید که بلندی ۱۰ فوت (استاندارد برای بازی های NBA)، همان ارتفاعی ست که بیشتر بچه های آمریکایی و سایر کشورها معمولاً از آن استفاده می‌کنند، خصوصاً زمانی که وارد مقطع متوسطه می‌شوند.

آیا ارتفاع استاندارد حلقه بسکتبال برای جوانان و نو‌جوانان زیادی بلند نیست؟

ارتفاع استاندارد حلقه بسکتبال برابر با ده فوت است

شاید شما با در نظر گرفتن اینکه بیشتر بچه های نوجوان و دبیرستانی آنقدر هم قد‌بلند نیستند، معتقد باشید که نصب حلقه در فاصله ۱۰ فوتی از سطح زمین ممکن است برای آنها زیادی بلند باشد.

اما این واقعاً درست نیست.

پایین آوردن ارتفاع حلقه تنها فایده ای که می‌تواند داشته باشد این است که برای بازیکنانی که قامت کوتاه‌ تری دارند، اجرای حرکت دانکینگ ممکن است آسان تر شود. اما به هرحال، دانکینگ تنها دلیلی نیست که ما به خاطر آن بسکتبال بازی می‌کنیم.

به علاوه، یک تیم بسکتبال از بازیکنان زیادی تشکیل شده – به عنوان مثال شوتزن های خالص، بازیکنان پست، بازی‌سازها یا توپ‌پخش‌کن ها، و بازیکنان گارد. و این یعنی با کار گروهی عالی، این بازیکنان می‌توانند بازی شان را به سطح حرفه‌ای ها برسانند، بدون توجه به اینکه بلندی حلقه چقدر است.

به عقیده ما، ارتفاع استاندارد حلقه بسکتبال ، یعنی همان ارتفاع ۱۰ فوتی برای دانش آموزان متوسطه و دبیرستان خوب و قابل قبول است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *