آشنایی با تیم‌های فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ NBA؛ آتلانتا هاکس

ترائه یانگ و جان کولینز در فصل ۱۹-۲۰۱۸ نشان دادند که پتانسیل این را دارند که در تیم آتلانتا هاکس به یک ستاره تبدیل شوند.

بررسی وضعیت تیم آتلانتا هاکس

شبیه به اکثر تابستان‌های لیگ NBA، تابستان سال ۲۰۱۹ نیز پر از تریدها، اخبار نقل و انتقالات آزاد و جابجایی جذاب بازیکنان بود. از مدافع عنوان قهرمانی، تورنتو رپترز گرفته تا دیگر تیم‌های لیگ، واژه «تغییر» کاربردی‌ترین واژه برای توصیف ساختن ترکیب تیم‌های حاضر در فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ NBA است.

به همین منظور می‌خواهیم مروری داشته باشیم بر ۳۰ تیم حاضر در لیگ NBA این فصل:

این قسمت: آتلانتا هاکس

رکورد فصل قبل: ۲۹ پیروزی در مقابل ۵۳ باخت و عدم راهیابی به مرحله پلی‌آف فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ NBA

کلیدی‌ترین بازیکنان جذب شده‌: دی آندره هانتر (درفت)، کم ردیش (درفت)، اوان ترنر (ترید)، آلن کربه (ترید)، جباری پارکر (نقل و انتقالات آزاد)، چندلر پارسونز (ترید)

مهم‌ترین بازیکنان جدا شده: تارین پرینس، کنت بیزمور، دوین ددمون، اوماری اسپلمن

فصل قبل:

این معمول نیست که یک تیم ۵۳ بازی را ببازد و باز هم تشویق شود، اما این مورد را در آتلانتا هاکس بازسازی شده دیدیم که قدم‌هایی معنادار را برای آینده خود با جوانان برداشت و به تدریج خود را برای رقم زدن فصول بهتر آماده کرد. در هاکس بیشترین تمرکز روی پوینت گاردی به نام ترائه یانگ و پاور فورواردی به نام جان کولینز بود. در اولین فصلی که در کنار هم بازی کردند، بسیار خوب و سریع با یکدیگر هماهنگ شدند. یانگ در ابتدا خطاهایی در بازی خود داشت اما فصل را از یک بازیکن فصل اولی قدرتمندتر به پایان رساند، حتی بهتر از لوکا دونکیچ که جایزه بهترین بازیکن فصل اولی را برد! او همچنین از حیث اسیست با میانگین ۸.۱ در جایگاه چهارمین بازیکن لیگ ایستاد و احتمال این امر را افزایش داد که در یک فصل بتواند همزمان در اسیست و امتیازآوری در میان ۵ بازیکن برتر لیگ NBA بایستد.

همچنین این نکته نیز مهم است که او شور و نشاط بسکتبالی را بار دیگر به این شهر بازگرداند. جان کولینز نیز با میانگین ۱۹.۵ امتیاز و ۹.۸ ریباند یکی از بهترین‌ها بود و در هر دو سمت زمین آماده نشان داد. جان کولینز و ترائه یانگ بازیکن مکملی به نام کوین هوئرتر را بر روی نیمکت تیم خود می‌دیدند، بازیکن فصل اولی که یک گارد سه امتیازی زن است و فصل قبل ۳۸.۵ درصد پرتاب سه امتیازی انجام داد. یکی دیگر از بازیکنان درخشان الکس لن بود. در ماه‌های مارس و آوریل، این بازیکن میانگین ۱۵.۶ امتیاز و ۵.۹ ریباند را به نام خود ثبت کرد و به یکی از سنترهای خوب لیگ NBA بدل گشت. مهم‌ترین مسئله برای آتلانتا هاکس خط دفاعی این تیم بود؛ آن‌ها در اغلب فصل در دفاع وحشتناک ظاهر شدند و قابل پیش‌بینی بود که با تأکید به بازی به جوانان چنین وضعیتی برای این تیم پیش بیاید.

آتلانتا هاکس

خلاصه‌ای از فعالیت‌های تابستانی آتلانتا هاکس:

تراویس شلنک ۳ فصل قبل به هاکس پیوست. او قبل از هاکس در تیم مدیریتی گلدن استیت واریرز مشغول بود اما هاکس با او دوران پسرفت را سپری کرد. او سال ۲۰۱۸ با اهدای حق درفت لوکا دونکیچ به دالاس موریکس در ازای ترائه یانگ، پیک راند اول مراسم درفت ۲۰۱۹ جامعه بسکتبال را شوکه کرد. یانگ نشان داد که پتانسیل ستاره شدن را دارد و از آنجایی که در این تابستان قرارداد خود را تمدید کرد گارد رأسی است که کمترین نگرانی را برای شلنک به دنبال خواهد داشت. در اینجا به عملکرد شلنک در سه مراسم درفت آتلانتا هاکس اشاره می‌کنیم؛ کولینز، یانگ، هوئرتر و حالا هانتر و ردیش. فلسفه این درفت‌ها ساده و گویای همه چیز است: «تا آنجا که امکان دارد در مراسم درفت بازیکنی در پست سوئینگ انتخاب کن.» هنوز برای قضاوت کردن زود است اما موضوع می‌تواند این‌گونه تفسیر شود که شلنک یک ستاره (ترائه یانگ)، یک آل استار (جان کولینز) و سه بازیکن چرخشی با آن پنج پیک به خدمت گرفت و شاید هانتر و ردیش فراتر از سطح انتظارات ظاهر شوند.

ده آندره هانتر و کم ردیش بسیار مشتاق هستند که فصل را با آتلانتا هاکس آغاز کنند. هانتر برای دفاع مورد انتخاب قرار گرفت جاییکه آتلانتا هاکس شدیداً به ترمیم آن نیاز دارد. مهارت‌های بازی کم ردیش نیز غیرقابل انکار است. او حداقل از آغاز لیگ این فرصت را دارد که خود را به تیم ثابت کند. شلنک بازیکنان دیگری را نیز از درفت‌های آینده تیم‌های بروکلین نتس و اوکلاهاما سیتی تاندر می‌تواند در اختیار بگیرد. یک بار دیگر، شلنک از هاکس به عنوان یک زباله‌دان برای عقد قرارداد استفاده می‌کند زیرا هاکس فضای خالی نقل و انتقالاتی زیادی دارد و این نوع از قراردادها برای جویندگان بازیکن درفت شیرین هستند. ترنر، پارسونز و کربه نزدیک به خروج از این شهر هستند. آن‌ها سال آخر قرارداد خود را می‌گذرانند و در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک پک نقل و انتقالاتی در دسترس آتلانتا هاکس خواهند بود. هاکس می‌تواند از این موقعیت برای کسب درآمد استفاده کند تا به نقل و انتقالات آزاد وارد شود و فرآیند بازسازی را ادامه دهد.

بهترین سناریو برای هاکس این خواهد بود که ترکیب جوان این تیم، که هنوز فصل اولی هستند، در این فصل شکوفا شوند و آتلانتا هاکس از درآمد فروش آن‌ها در فصل بعد استفاده کند تا بازیکنان کهنه‌کاری به ترکیب بیاورد که آن‌ها را به سمت پلی‌آف رهنمون سازد. یا آن‌ها می‌توانند از این فضای کافی برای جذب لیست A ستاره‌های مدنظری استفاده کنند که مانند آنتونی دیویس، پال جرج و راسل وست بروک از حضور در تیم خود ناراضی‌اند یا می‌خواهند تیم خود را تغییر دهند. از آنجایی که سیاست درفت شلنک به اندازه کافی مؤثر نبود، او با عقد قرارداد دو ساله به ارزش ۱۳ میلیون یورو در نقل و انتقالات آزاد ثابت کرد که توانایی مانور در این بازار را دارد. این یک خرید ارزان قیمت با ریسک پایین برای پیک شماره دویی بود که اگر بازی خوبی انجام دهد قیمت بیشتری پیدا خواهد کرد. آتلانتا هاکس از تعطیلی فصل برای قرار دادن خود در جایگاهی بالاتر استفاده کرد. آیا آتلانتا می‌تواند از شهر فوتبالی خود یک شهر بسکتبالی بسازد؟ شاید به این مورد بیاندیشید که آتلانتا هرگز در کانون توجهات نبوده است حتی در روز دومینیکو واکینز! اما شاید همه چیز به یکباره تغییر کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *